< Terug naar vorige pagina

Project

Linguistic Cues in Online Product Reviews

Online productrecensies zijn veelvoorkomend en waardevol. Daarom onderzocht een grote onderzoeksstroming in de marketing beoordelingen onder de volgende drie hoofdthema's: 1) de rol van recensieschrijvers, 2) de rol van recensielezers en 3) de rol van taalkundige aanwijzingen in recensies. Dit proefschrift bouwt verder op deze stroming en stelt drie nieuwe invalshoeken voor dat onderbelicht waren.  Concreet stellen we drie essays samen die zich richten op 1) de intenties van recensieschrijvers om een recensie te schrijven op basis van taalkundige aanwijzingen  en hun impact op de waargenomen behulpzaamheid van de recensie, 2) het effect van mensachtige taalkundige aanwijzingen op de waargenomen behulpzaamheid van de recensie,  en 3) het gebruik van emotionele intentie op basis van taalkundige aanwijzingen in neprecensies en de impact ervan op de waargenomen betrouwbaarheid van de recensie.  Alle drie de essays zijn gestructureerd volgens hetzelfde patroon om taalkundige  aanwijzingen te gebruiken als hulpmiddel om een unieke oplossing te bieden voor de gerelateerde problemen in recensies vanuit het perspectief van zowel schrijvers als lezers.

Datum:19 feb 2018 →  21 dec 2022
Trefwoorden:persuasion, communication, marketing, online
Disciplines:Marketing
Project type:PhD project