< Terug naar vorige pagina

Project

Leren en onderwijzen in de gedragswetenschappen

Dit project wil bijdragen aan het leren en onderwijzen in de gedragswetenschappen. Onderzoek naar pedagogical content knowledge (PCK) van leraren of naar de vakdidactische kennis in het domein van de gedragswetenschappen is schaars. PCK in dit verband verwijst naar de kennis en de daaruit voortvloeiende competentie van de leraar om begrippen aan te leren, gedragswetenschappelijke inhouden in perspectief te plaatsen, en leerlingen te ondersteunen in het leren wetenschappelijk redeneren binnen dit domein. De PCK van een leraar is van cruciaal belang voor de instructiekwaliteit en het leerrendement bij leerlingen. Dit onderzoeksproject beoogt effectieve kenmerken van klasinstructie te identificeren en op die manier bij te dragen aan evidence-informed onderwijs binnen de gedragswetenschappen.
Datum:21 nov 2020 →  30 sep 2022
Trefwoorden:Teaching, Instruction, Teacher effectiveness, Behavioral sciences
Disciplines:Didactiek van schoolvakken