< Terug naar vorige pagina

Project

Leerprocessen en subtypering bij kinderen met Developmental Coordination Disorder (DCD)

DCD is een vaak voorkomende stoornis. Deze studie brengt de comorbiditeit met leerproblemen in kaart, gaat ev. Cognitieve fenottypes na, exploreert de retardatie en deficithypothese en inventariseert knelpunten en facilitatoren in de ontwikkeling van kinderen met DCD. De studie is een vergelijkend onderzoek met drie groepen: DCD, een controlegroep van leeftijdsgenoten, een controlegroep van jongere kinderen.

Datum:1 jan 2008 →  31 okt 2012
Trefwoorden:subtypering, contextfactoren, DCD, dyscalculie, retardatie, interdisciplinariteit, comorbiditeit, deficit model, dyslexie
Disciplines:Menselijke experimentele psychologie, Toegepaste psychologie, Psychiatrie en psychotherapie, Andere paramedische wetenschappen, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Verpleegkunde, Klinische en counseling psychologie