< Terug naar vorige pagina

Project

Jong geleerd, jong gedaan! Onderzoek naar cultuureducatie en -participatie van de allerkleinsten (0-6 jaar)

De argumentatie over het belang van cultuurparticipatie en -educatie gaat vaak gepaard met de idee dat de effecten van cultuurdeelname en de opbrengsten van het leren van, over en door middel van cultuuruitingen niet voor alle leeftijdsgroepen identiek zijn. Vaak wordt net het belang van participatie en educatie voor (jonge) kinderen beklemtoond. Dit onderzoek beantwoordt volgende onderzoeksvragen:

  1. Wat is de invloed van cultuurparticipatie en –educatie op 0-tot-6-jarigen?
  2. Welke cultuur- en welzijnsspelers organiseren in Vlaanderen cultuureducatie en –participatie bij 0-tot-6 jarigen?
  3. Hoe kan het Vlaamse beleid inzake cultuureducatie en -participatie bij 0-tot-6-jarigen getypeerd worden in vergelijking met het beleid in andere Europese landen?

Het beantwoorden van deze drie vragen gebeurt door middel van een literatuurstudie, een veldtekening en een internationale benchmarking.

Datum:18 jul 2017 →  15 jan 2018
Trefwoorden:cultuureducatie, cultuurparticipatie, kunsteducatie
Disciplines:Ontwikkelingspsychologie en veroudering