< Terug naar vorige pagina

Project

ICT-based Sociaal Inclusief leren voor volwassenen (SRP28)

Op ICT-based learning van volwassenen ligt op de kruising van deze belangrijke trends. Algemeen wordt aangenomen dat het een belangrijke rol kan spelen bij de uitvoering van een strategisch kader om levenslang leren te realiseren en voor het opzetten van meer flexibele leertrajecten. Toch is het potentieel van op ICT gebaseerd leren tot nu toe grotendeels onbenut gebleven ondanks de vele 'gemakken' en de potentiële voordelen van ICT-gebaseerd volwassenenonderwijs. Uit gegevens blijkt dat hoogopgeleiden nog steeds meer kans maken op aanvullende cursussen via ICT, omdat zij zich vaak beter bewust zijn van het bestaan ​​van deze laatste en van het belang van levenslang leren. Vandaar dat de mate waarin op ICT gebaseerd leren van volwassenen de toegang tot en deelname aan onderwijs- en opleidingsmogelijkheden voor kansarme groepen daadwerkelijk kan vergroten, gerealiseerd door hun sociale en professionele inclusie, een kritisch onderzoekskwestie is met een groot maatschappelijk belang. Dit onderzoeksprogramma wil het ontbrekend bewijs en empirisch onderzoek produceren naar de sociale effecten van ICT-gebaseerd volwassenenonderwijs .
Datum:1 mrt 2014 →  28 feb 2019
Trefwoorden:professionalisering, cultuureducatie, welbevinden, gemeenschapsvorming, schoolcultuur, onderwijstechnologie, schoolleiderschap
Disciplines:Volwassenenonderwijs