< Terug naar vorige pagina

Project

Ho Chi Minh City branding over wandelbaarheid en kindvriendelijke mobiliteit: Een vergelijkende studie tussen veldonderzoek en virtual reality, over de impact van wandelbaarheid op city branding en verkeersveiligheid (R-11250)

Een verbeterde wandelbaarheid binnen een stedelijk gebied kan zowel toeristen, als inwoners van deze regio, (met name kwetsbare bevolkingsgroepen zoals kinderen), ondersteunen. In Ho Chi Minh City (HCMC) zijn er verschillende problemen gerelateerd aan de wandelbaarheid en stedelijke mobiliteit, die een negatieve invloed hebben op de comfortabele en veilige ervaring van voetgangers, zowel voor toeristen als inwoners, meer specifiek schoolkinderen die typisch naar school wandelen. Het is bovendien noodzakelijk dat de autoriteiten van HCMC de wandelbaarheid en een kindvriendelijke mobiliteit uitwerken als een soort van 'stadsidentiteit' om zo meer inwoners, investeerders en toeristen aan te trekken en dus de toeristische ervaring te verbeteren; alsook om de stedelijke woonkwaliteit van inwoners, met name kinderen, te verbeteren. De doelstellingen van deze studie zijn het identificeren en verbeteren van de wandelbaarheid in HCMC, om zo een stadsidentiteit op te bouwen en de verkeersveiligheid in HCMC te verbeteren, voor zowel toeristen als schoolkinderen. In deze studie wordt een gecombineerde onderzoeksmethodologie gebruikt die is onderverdeeld in drie fasen. Fase 1 maakt gebruik van literatuuronderzoek, enquêtes en veldobservatie om de voetgangersproblemen te identificeren en het huidige niveau van wandelbaarheid in HCMC te evalueren; in fase 2 worden literatuuronderzoek, casestudies en enquêtes toegepast om de stadsidentiteit te ontwikkelen en de verkeersveiligheid te verbeteren; en ten slotte worden in fase 3 zowel een VR-simulatiemodel als Route2School (voor-/na-studie) gebruikt om de impact van verbeterde wandelbaarheid op zowel de stadsidentiteit als op de verkeersveiligheid te analyseren.
Datum:1 mei 2021 →  Heden
Trefwoorden:Activiteitengebaseerde modellen, Verplaatsingsgedrag
Disciplines:Transportplanning, Transport impactanalyse, Infrastructuur, transport en mobiliteitsingenieurswetenschappen niet elders geclassificeerd, Slimme steden, Stedelijke en regionale ontwikkeling