Project
Het bestuur van het hoger onderwijssysteem en instellingen in Ethiopië: een casestudy
Net als andere ontwikkelingslanden investeert Ethiopië sinds de komst van de zittende regering in 1991 veel in het hoger onderwijs (HE). Het aantal Ethiopische hogeronderwijsinstellingen (HOI's) en hun inschrijvingscapaciteit is snel toegenomen, met name sinds 2000. Parallel aan de fysieke expansie heeft het land nieuwe dieptepunten en beleid geformuleerd en zijn hogeronderwijsinstellingen geleid om verschillende hervormingsprogramma's / hulpmiddelen te introduceren, zodat ze het verwachte niveau van prestaties en conformiteit zouden bereiken. Ethiopische openbare hogeronderwijsinstellingen zijn echter bekritiseerd omdat ze niet hebben gepresteerd en niet aan het verwachte niveau voldoen. Tot nu toe is de reden waarom Ethiopische publieke hogeronderwijsinstellingen geen prestaties zijn en conform het verwachte niveau, minder onderzocht en daarom is het de focus van deze studie. Het onderzoek zal naar verwachting bijdragen aan een breder begrip en verbetering van HE-beleid in Ethiopië.