< Terug naar vorige pagina
Project
Erasmus+ Key Action2: InfoReady: de digitale geletterdheid van volwassenen en de weerstand tegen verkeerde informatie verbeteren (EUPOM135)
Hoe kunnen wij, als consumenten van deze enorme lading
informatie, het nieuws filteren om te beslissen wat juist is en wat onjuiste informatie is?
InfoReady hanteert een aanpak op drie niveaus: (a) het zal de digitale vaardigheden van volwassenen verbeteren, met betrekking tot filteren en
verkeerde informatie identificeren, (b) inclusieve en digitaal verbeterde pedagogiek gebruiken om het leren van volwassenen te ondersteunen, evenals
gevoel van veiligheid en informatievaardigheden, en (c) een participatieve actieonderzoeksmethodologie implementeren via de
oprichting van een panel voor gebruikersonderzoek bestaande uit docenten en professionals in het volwassenenonderwijs, deskundigen op het gebied van media en informatie
communicatie
informatie, het nieuws filteren om te beslissen wat juist is en wat onjuiste informatie is?
InfoReady hanteert een aanpak op drie niveaus: (a) het zal de digitale vaardigheden van volwassenen verbeteren, met betrekking tot filteren en
verkeerde informatie identificeren, (b) inclusieve en digitaal verbeterde pedagogiek gebruiken om het leren van volwassenen te ondersteunen, evenals
gevoel van veiligheid en informatievaardigheden, en (c) een participatieve actieonderzoeksmethodologie implementeren via de
oprichting van een panel voor gebruikersonderzoek bestaande uit docenten en professionals in het volwassenenonderwijs, deskundigen op het gebied van media en informatie
communicatie
Datum:1 mei 2023 → Heden
Trefwoorden:Digital skills and competences, Media literacy and tackling disinformation
Disciplines:Volwassenenonderwijs
Project type:Samenwerkingsproject