< Terug naar vorige pagina

Project

Een algemene strategie voor de identificatie van lading en parameters voor hoofdrotorsystemen van helikopters

Dit doctoraatsproject beoordeelt het probleem van belasting en parameteridentificatie voor helikoptergerelateerde toepassingen. De voorgestelde oplossing is het gebruik van een Virtual Sensing-strategie die niet-gemeten hoeveelheden schat door eenvoudig experimentele en numerieke gegevens van het geanalyseerde systeem te combineren. In het bijzonder zal een op Kalman gebaseerde methodologie worden onderzocht en verder worden ontwikkeld met het doel de state-of-the-art van deze techniek te bevorderen en de prestaties en haalbaarheid ervan voor helikopterrotortoepassingen te onderzoeken. Hiertoe zal de toepasbaarheid van de voorgestelde strategieën worden getest op basis van drie industriële scenario's: i) ontwerpfase van de helikopter, ii) vluchttest (validatie en kwalificatie), iii) operatie (systeembewaking). Het uiteindelijke doel van dit onderzoeksproject is om een potentieel industrieel hulpmiddel te bieden voor het systeemidentificatieprobleem ter verbetering van de methodologieën die momenteel worden toegepast door lucht- en ruimtevaartbedrijven.
Datum:1 jan 2019  →  Heden
Trefwoorden:Kalman Filter, main rotor modeling, helicopters, inverse load and parameter identification
Project type:PhD project