< Terug naar vorige pagina
Project
De toegevoegde waarde van instructiegerelateerde leerkracht- en schoolkenmerken op de ontwikkeling van ICT competenties van leerlingen in gesegregeerde basisscholen.
Het onderzoeksproject tracht leraar- en schoolkenmerken te identificeren die gerelateerd zijn aan ICT-competenties van leerlingen in sociaal-etnisch gesegregeerde scholen. Het eerste onderzoeksdoel (OD1) onderzoekt de relatie tussen leraarinstructie en ICT-competenties van leerlingen. OD2 onderzoekt hoe verwachtingen en instructie van leraren de relatie tussen gender, SES en ICT-competenties mediƫren. OD3 focust op de relatie tussen instructiegeoriƫnteerd schoolbeleid en ICT-competenties van leerlingen.
Datum:1 jan 2018 → 31 dec 2021
Trefwoorden:ICT-competenties, onderwijs effectiviteitsonderzoek, sociaal en etnisch gesegregeerde scholen, primair onderwijs, instructie
Disciplines:Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijskunde, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen