< Terug naar vorige pagina

Project

De Respons van Consumenten op Reclame in Sociale Netwerk Spellen.

Voor adverteerders zijn digitale spellen zijn belangrijke om hun doelgroepen te bereiken. Een van de hedendaagse trends is om spellen te spelen op sociale netwerksites (vb. Facebook). Het effect van adverteren in deze spellen is nog niet vaak onderzocht. De eerste doelstelling van het project is het bestuderen van de verschillende types en formats van reclame in bestaande spellen op sociale netwerken, door middel van een inhoudsanalyse van in-game reclame in deze sociale netwerk spellen. bijzonder aandacht zal worden besteed aan 'value exchabge ads', die spelers toelaten te interageren met de geadverteerde merken in ruil voor bijkomende spelinhoud en beloningen. Een tweede doelstelling van het project is na te gaan hoe spelers reageren op deze 'value exchange ads', door middel van een experimentele studie. Sociale netwerkspellen zijn interactief omdat ze gespeelds worden met anderen binnen het sociale netwerk. Het zijn simpele en korte spelletjes in een spelomgeving die eenvoudiger is dan de traditionele online spellen. Ze kunnen ook gespeeld worden op mobiele platformen zoals smartphones en tablets die ook haptische technologie hebben (vb. aanraakscherm), en kleinere schermen dan traditionele computers. Een derde doelstelling van het project is na te gaan wat de effecten zijn van sociale interactie, eenvoudige spelletjes, aanraakmodalitieten en schermgrootte op de reacties van spelers op reclame in deze spelletje, door middel van drie experimentele studies.
Datum:1 okt 2016 →  26 mrt 2017
Trefwoorden:DIGITALE SPELEN, SOCIALE NETWERKEN
Disciplines:Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Andere media en communicatie