< Terug naar vorige pagina

Project

De relatie tussen zin voor ondernemerschap ('entrepreneurial orientation') en de prestaties van familieondernemingen met aandacht voor de modererende rol van de familiebetrokkenheid en de mediërende rol van de familiale geëngageerdheid.

De centrale onderzoeksdoelstelling bij dit project is het verhogen van de inzichten mbt de variabelen die prestaties van de familiebedrijven beïnvloeden. Op basis van informatie uit een schriftelijke enquête aangevuld met financiële data uit de gepubliceerde jaarrekeningen worden relaties tussen variabelen onderzocht en zullen eveneens meer verfijnde inzichten verworven worden mbt de bestaande heterogeniteit tussen familiebedrijven en mbt de intentie om bedrijven over te dragen naar de volgende generatie.
Datum:1 jan 2012 →  31 dec 2014
Trefwoorden:FAMILIEBEDRIJVEN, BETROKKENHEID VAN DE FAMILIE, ESSENTIE VAN DE FAMILIE, OPVOERING
Disciplines:Toegepaste economie, Bedrijfsadministratie en boekhouding, Management