< Terug naar vorige pagina

Project

De marktplaats van ideeën: minder eigenaars, minder ideeën? Een interdisciplinair onderzoek naar impact van media-eigendomsconcentratie op diversiteit aan media-inhoud,-productie en-outlets in longitudinaal en internationaal vergelijkend perspectief.

Het project combineert inzichten van communicatie-, politieke en economische wetenschappen voor een analyse van de kenmerken van de huidige mediaconcentratie (en mediaconglomeraten) en de impact hiervan op inhoudsdiversiteit in historisch en internationaal vergelijkend perspectief, om zo te antwoorden op de vraag of media eigendomsconcentratie de diversiteit aan issues, actoren, standpunten en discoursen in de media beperkt.
Datum:1 jan 2013 →  31 dec 2016
Trefwoorden:INHOUD VAN HET NIEUWS, PLURALISME, MEDIA EN DEMOCRATIE, MEDIACONCENTRATIE, NIEUWS PRODUCTIE
Disciplines:Toegepaste economie, Economische geschiedenis, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Toerisme, Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Andere media en communicatie