< Terug naar vorige pagina

Project

De invloed van leerpatronen op studiesucces doorheen de schoolloopbaan: een meta-analyse

De centrale doelstelling van dit onderzoeksproject is het uitvoeren van een meta-analyse omtrent de predictieve validiteit van (componenten van) leerpatronen in het secundair onderwijs, hoger onderwijs en volwassenenonderwijs. In het bijzonder wordt de relatie tussen leerpatronen en verschillende operationalisaties van studiesucces (persistentie, studietempo, studieresultaten, en kwaliteit van leeruitkomsten) nader onderzocht.
Datum:1 jan 2011 →  31 dec 2012
Trefwoorden:LEERSTIJL, ACADEMISCHE PRESTATIE, LEERSTRATEGIEËN, MOTIVATIE
Disciplines:Psychologische methoden, Mathematische en kwantitatieve methoden, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Sociale theorie en sociologische methoden, Politieke theorie en methodologie