< Terug naar vorige pagina

Project

DE IMPACT VAN COVID-19 OP DE SUPERMARKTEN SECTOR

De COVID-19 pandemie is snel tot een echte crisissituatie uitgegroeid. Wat begon als een wereldwijde gezondheidsbedreiging breidde zich spoedig uit tot een wereldwijde economische bedreiging. In dit onderzoek bekijken we de impact van de COVID-19 crisis op de supermarkten sector en hebben we als doel om te bestuderen hoe de effecten evolueren over de tijd. In het bijzonder bestuderen we empirisch het effect van COVID-19 op zowel consumenten (verandering in het winkelgedrag) als op bedrijven (verandering in marketing beslissingen door merkfabrikanten en supermarkten). In beide invalshoeken zullen we de verschillen tussen landen gebruiken om het effect van beleidsinterventies tijdens de pandemie te bestuderen zoals lockdowns en een verbod op promoties. Het project zal een academisch kader bieden dat helpt bij het beter begrijpen van de impact van COVID-19 op de supermarkten sector.
Datum:1 jan 2021  →  Heden
Trefwoorden:Marketing Conduct, COVID-19, Consumer Behavior, Grocery Retailing
Disciplines:Consumentengedrag, Marketingkanalen en retailing, Marketingmodellen, Pricing, Product management