< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Vakgroep Onderwijskunde
Department
Hoofdorganisatie:Faculteit Psychologie en Pedagogische wetenschappen
Tijdsduur:1 jan 1993 → Heden
Organisatieprofiel:Het onderzoek van de Vakgroep Onderwijskunde spitst zich toe op de volgende thema's:Cultuur en geletterdheidHoger Onderwijs en onderwijsbeleidInnoverende aanpakken in het onderwijsInnovatie in het leerplichtonderwijsKwaliteit van onderwijsLeermoeilijkhedenProfessionele ontwikkeling onderwijsgevendenOnderwijsbeleid en onderwijsmanagementVolwasseneneducatieWetenschappelijke geletterdheid
Trefwoorden:Onderwijskunde
Disciplines:Onderwijskunde
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 90 results
- Hilde Van Keer (Verantwoordelijke)
- Amanda Adam (Lid)
- Antonia Aelterman (Lid)
- Sarah-Jane Arschoot (Lid)
- Lies Backers (Lid)
- Lore Bellemans (Lid)
- Liesbet Berlamont (Lid)
- Carl Boel (Lid)
- Bram Cabbeke (Lid)
- Liesel Cornelis (Lid)
Projecten
1 - 10 of 157
- ZoLeerRijk: een interactief leerplatform om taal en leren te stimulerenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Formatieve toetsing in onderzoekend leren binnen technologie-ondersteund secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Voorspellend Lezen: Context Effecten Doorheen de OntwikkelingVanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Het weven van herinneringen: gedeelde antropologie als een project voor transformatie.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Voorspellend Lezen: Context Effecten Doorheen de OntwikkelingVanaf1 okt 2023 → 31 okt 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Studenttutoringproject - TutorBabbel - schooljaar 2023-2024Vanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- XR in het Vlaamse beroepsgericht en technisch onderwijs: evaluatie van praktijken en acties in het XR planVanaf15 feb 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Een retorische studie van mediadebatten over geestelijke gezondheid: naar het ontwikkelen van een kritische geletterdheid rond geestelijke gezondheid.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2023Vanaf1 jan 2023 → 31 dec 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Een sociologisch-historische studie van artistieke waardering, selectie en rechtvaardiging: beoordelingscommissies voor hedendaagse beeldende kunst in Vlaanderen (1965-2015).Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
Publicaties
1 - 10 van 1205
- Aandacht voor ICT in onderwijs: onderzoek, beleid en praktijk in balans? Proceedings VFO-studiedag(2011)
Auteurs: Bram De Wever, Ruben Vanderlinde, Mieke Van Houtte
- Auditory support in linguistically diverse classrooms : factors related to bilingual text-to-speech use(2017)
Auteurs: Evelien Van Laere, Johan van Braak
Pagina's: 79 - 95 - Determinants of Teachers' Recognitions of Self-Regulated Learning Practices in Elementary Education(2009)
Auteurs: Koen Lombaerts, Nadine Engels, Johan van Braak
Pagina's: 163 - 173 - Eliciting teachersU+2019 technological pedagogical knowledge(2017)
Auteurs: Maaike Heitink, Joke Voogt, Petra Fisser, Liesbet Verplanken, Johan van Braak
Pagina's: 96 - 109 - Een oplossing voor het geheime konijn : productieve gesprekken in de kleuterklas(2021)
Auteurs: Carolien Frijns
Pagina's: 24 - 27 - Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren?(2013)
Auteurs: Sven Sierens, Griet Ramaut, Piet Van Avermaet
Pagina's: 29 - 32 - Applying the cognitive theory of multimedia learning to the design of printed learning materials(2009)
Auteurs: Martin Valcke, Brigittte De Craene, JGC Dohmen, MCEM Draaisma
Pagina's: 1 - 22 - Online classroom environments and students' learning enthusiasm in china college English under the influence of corona(2021)
Auteurs: Jinbao Yang, Martin Valcke, L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres
Pagina's: 10757 - 10762 - A framework to facilitate self-directed learning, assessment and supervision in midwifery practice: a qualitative study of supervisors' perceptions(2014)
Auteurs: M Embo, E Driessen, Martin Valcke, CPM van der Vleuten
Pagina's: 441 - 446 - 'Evidence-based teaching, evidence-based teacher education' (Quality of Teachers and Quality of Teacher Education)(2013)Series: New Frontiers of Educational Research
Auteurs: Martin Valcke, Xudong Zhu, Kenneth Zeichner
Pagina's: 53 - 66