< Terug naar vorige pagina

Organisatie

Onderzoekseenheid Marketing en Organisatie, Leuven

Research Unit

Tijdsduur:1 nov 2005 →  28 feb 2019
Organisatieprofiel:

De Onderzoekseenheid Marketing en Organisatie, Leuven, bestaat uit de volgende twee onderzoeksgroepen:

1) De Onderzoeksgroep Marketing, Leuven, is gespecialiseerd in het begrijpen van consumentengedrag in een wereld van ongekende keuzevrijheid en hoe ze omgaan met een continue stroom van kansen die ofwel hen ondersteunen of hen afleiden van het bereiken van hun doelen. Het Marketing-model onderzoeksteam richt zich op het veranderende retail-landschap en streeft ernaar om inzicht te verkrijgen in strategische marketing vraagstukken die plaatsvinden in de fabrikant-retailer interface.

2) De Onderzoeksgroep Work and Organisation Studies, Leuven, is gericht op de uitbreiding van de kennis inzake persoonlijk welzijn en sociale relaties op het werk en organisatorische praktijken, het beleid en de processen die de aard en de voorwaarden van het werk en de werkorganisatie binnen de samenleving beïnvloeden. Binnen dit onderzoek zijn de huidige grote onderzoeksonderwerpen, carrièreovergangen en inzetbaarheid, diversiteit in de nationale en internationale organisaties, strategische personeelsplanning en talent management, en morele organisatorische verantwoordelijkheid en leiderschap. Deze onderwerpen zijn het resultaat van geleerden interesse in en betrokkenheid bij  die organisatorische thema's, waarbij die een afspiegeling zijn van de maatschappelijke trends en discussies zoals (in) flexibiliteit van de arbeidsmarkt, vergrijzing van de beroepsbevolking, de globalisering en migratie.

Trefwoorden:Marketing, Organisation
Disciplines:Management