< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Marketing
Research Group
Hoofdorganisatie:Marketing & Strategie
Tijdsduur:15 jun 2005 → Heden
Organisatieprofiel:Het onderzoek van de onderzoeksgroep Marketing is toegespitst op het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag in zowel commerciële als niet-commerciële settings. Kenmerkend voor alle onderzoeksprojecten is dat het verenigen van praktische toepasbaarheid en wetenschappelijke hoogstaande kwaliteit. Kernbegrippen zijn: klantwaarde, sensorische marketing, co-creatie, en healthcare marketing.
Trefwoorden:BEDRIJFSECONOMIE, MARKETING
Disciplines:Marketing
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 30 results
- Sandra STREUKENS (Verantwoordelijke)
- Lowie CNOCKAERT (Lid)
- Lieve DOUCE (Lid)
- Rabii EL GOMRI (Lid)
- Yanbing HE (Lid)
- Bieke HENKENS (Lid)
- Gallus HOUGHTON (Lid)
- Louise-Marie KUIJPERS (Lid)
- Sara LEROI-WERELDS (Lid)
- Marc LOGMAN (Lid)
Projecten
1 - 10 of 34
- Internet of Things adoptie: een process model vanuit het persectief van de lerende consumentVanaf16 mei 2024 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- From Nodes to Networks: Het Onderzoeken van de Verspreiding van Innovaties door Dynamische B2B-NetwerkenVanaf1 mrt 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag.Vanaf16 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Persoonsgerichte revalidatie vanuit een marketingperspectiefVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- IOF mandaat faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen (BEW) 2024-2028Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: IOF - mandaten
- De rol van automatische en bewuste mentale inbeelding in multizintuiglijke digitale consumentenomgevingen.Vanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- ASMR-marketing: Het effect van ASMR advertenties en de interactie ervan met ASMR gevoeligheid, advertentietype en producttype op consumentenreacties.Vanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Van zorgtechnologie een succesverhaal maken: het ontwikkelen van een patiëntgerichte toolset om zorgtechnologiegebruik te ontwerpen, beheren, evalueren en optimaliseren.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Buitenl. stichtingen, fondsen e.d. met wet. oogmerk
- De impact van immersieve technologieën en crossmodale correspondenties op het verbeteren van zintuiglijke mentale beleving en consumentengedrag.Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Het effect van sensorische technologieën op consumentengedrag via haptische inbeelding in een digitale contextVanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
Publicaties
1 - 10 van 184
- Can a retail environment be simulated by photographs?(2021)
Auteurs: Kim WILLEMS, Lieve DOUCE, Ann PETERMANS
- Environmental Simulation Techniques in Retailing: A Review from a Store Atmospheric and Customer Experience Perspective(2021)
Auteurs: Ann PETERMANS, Lieve DOUCE, Kim WILLEMS
Pagina's: 209 - 219Aantal pagina's: 11 - A customer-centric five actor model for sustainability and service innovation(2021)
Auteurs: Allard VAN RIEL, Tor. W. ANDREASSEN, Line LERVIK-OLSEN, Lu ZHANG, Sunil MITHAS, Kristina HEINONEN
Pagina's: 389 - 401 - Bargain effectiveness in differentiated store environments: The role of store affect, processing fluency, and store familiarity(2022)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Arjun Chaudhuri
- Doing good while performing well at Flemish universities: Benchmarking higher education institutions in terms of social inclusion and market performance(2016)
Auteurs: Elvira Haezendonck, Kim WILLEMS, Jenny Hillemann
Pagina's: 31 - 47 - Factors affecting sustainable process technology adoption: A systematic literature review(2018)
Auteurs: Yao Fu, Robert A.W. Kok, Ben Dankbaar, Paul Ligthart, Allard VAN RIEL
Pagina's: 226 - 251 - Prying eyes: A dramaturgical approach to organizational surveillance(2018)
Auteurs: Laura Visser, Inge L. Bleijenbergh, Yvonne W.M. Benschop, Allard VAN RIEL
Pagina's: 703 - 727 - What to Diffuse in a Gender-Specific Store? The Effect of Male and Female Scents on Customer Value and Behavior(2016)
Auteurs: Lieve DOUCE, Wim JANSSENS, Sara LEROI-WERELDS, Sandra STREUKENS
Pagina's: 271 - 280 - Leveraging advertising to a higher dimension: experimental research on the impact of virtual reality on brand personality impressions(2019)
Auteurs: Laurens De Gauquier, Malaika BRENGMAN, Kim WILLEMS, Helena Van Kerrebroeck
Pagina's: 235 - 253 - The impact of representation media on customer engagement in tourism marketing among millennials(2019)
Auteurs: Kim WILLEMS, Malaika BRENGMAN, Helena Van Kerrebroeck
Pagina's: 1988 - 2017