< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Wim Tops
- Disciplines:Toegepaste psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie
Affiliaties
- Vakgroep Experimentele Psychologie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 30 sep 2012
Publicaties
1 - 10 van 14
- Een nieuw screeningsinstrument voor leesonderzoek bij Nederlandse studenten : de Leestest 1-minuut studenten (LEMs)(2019)
Auteurs: Wim Tops, Annelies Nouwels, Marc Brysbaert
- Beyond spelling: the writing skills of higher education students with dyslexia
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Evelyn Van Cauwenberghe, Jessica Adriaens
Pagina's: 705 - 720 - Grammar disruption in a patient with Neuro-Sweet syndrome
Auteurs: Peter Mariën, Wim Tops, Roel Crols, Roel Jonkers, Peter Paul De Deyn, Jo Verhoeven
Pagina's: 235 - 247 - Identifying students with dyslexia in higher education
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Jan Lammertyn
Pagina's: 186 - 203 - An exploratory factor analysis of the cognitive functioning of first-year bachelor students with dyslexia
Auteurs: Maaike Callens, Wim Tops, Michaël Stevens
Pagina's: 91 - 119 - Cognitive profile of students who enter higher education with an indication of dyslexia
Auteurs: Maaike Callens, Wim Tops
- Proef op de som: studeren met dyscalculie
Auteurs: Annemie Desoete, Wim Tops, Marc Brysbaert
- Spelling in adolescents with dyslexia: errors and modes of assessment
Auteurs: Wim Tops, Maaike Callens, Evi Bijn
Pagina's: 295 - 306 - Do students with dyslexia have a different personality profile as measured with the Big Five?
Auteurs: Wim Tops, Ellen Verguts, Maaike Callens
- No deficiency in left-to-right processing of words in dyslexia but evidence for enhanced visual crowding
Auteurs: Maaike Callens, Carol Whitney, Wim Tops
Pagina's: 1803 - 1817