- The impact of gender variance on adolescentsU+2019 wellbeing : does the school context matter?(2020)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Mieke Van Houtte
Pagina's: 1 - 34
- Inclusie & klasmanagement : een moeilijk huwelijk?(2019)
Auteurs: Iris Roose, Wendelien Vantieghem, Inge Van de Putte
Pagina's: 171 - 187
- Diversiteitsbarometer Onderwijs Vlaamse Gemeenschap(2018)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Piet Van Avermaet, Steven Groenez, Miet Lambert
Pagina's: 47 - 193
- Differences in study motivation within and between genders : an examination by gender typicality among early adolescents(2018)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Mieke Van Houtte
Pagina's: 377 - 404
- Normbrekers : hoe scholen ruimte voor diversiteit kunnen creëren(2016)
Auteurs: Els Consuegra, Wendelien Vantieghem, Myriam Halimi, Mieke Van Houtte
Pagina's: 22 - 24
- Why the presence of girls makes boys study: gender composition, gender role ideology and sense of futility in Flemish secondary schools(2016)
Auteurs: Mieke Van Houtte, Wendelien Vantieghem
Aantal pagina's: 1
- Are Girls more resilient to gender-conformity pressure? The association between gender-conformity pressure and academic self-efficacy(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Mieke Van Houtte
Aantal pagina's: 1
- Are girls more resilient to gender-conformity pressure? The association between gender-conformity pressure and academic self-efficacy(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Mieke Van Houtte
Pagina's: 1 - 15
- Gender goes to school: the influence of gender norms on early adolescents' school functioning(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem
Pagina's: VII, 231 p.
- Hoe kijken we naar 'gender'(2015)
Auteurs: Wendelien Vantieghem, Ellen Huyge, Dimitri Van Maele, Nathalie Michalek, Nadine Engels, Ferre Laevers, Mieke Van Houtte
Pagina's: 25 - 38