< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Vincent Donche
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Onderwijs- en schoolpsychologie, Leren en gedrag, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Hoger onderwijs, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
Affiliaties
- EduBROn (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2003 → Heden
Projecten
1 - 10 of 32
- Ontwikkeling, implementatie en opvolging van het generieke exploratie-instrument 'Columbus' bij de overgang van het secundair naar het hoger onderwijs (2022).Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
- Ontwikkeling, implementatie en opvolging van het generieke exploratie-instrument 'Columbus' bij de overgang van het secundair naar het hoger onderwijs (2021).Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2021Financiering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
- Lesson study als hefboom voor het leren van leraren en leerlingen in het wiskunde-onderwijs (LESSAM)Vanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Andere Eu-programma's en intiatieven
- Ontwikkeling, implementatie en opvolging van het generieke exploratie-instrument 'Columbus' bij de overgang van het secundair naar het hoger onderwijs.Vanaf1 jan 2019 → 31 dec 2020Financiering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
- Is wat we lezen ook wat we leren?Vanaf1 jan 2019 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Inzicht in en feedback over (regu)leren en emoties (PAS-project)Vanaf1 sep 2018 → 31 aug 2021Financiering: Andere Eu-programma's en intiatieven
- D-PAC: van wetenschappelijk project naar spin-off.Vanaf1 jun 2018 → 31 okt 2019Financiering: IOF - Industrieel Onderzoeksfonds, Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De ontwikkeling, implementatie en opvolging van het generieke exploratie-instrument 'Columbus' bij de overgang van het secundair naar het hoger onderwijs.Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2018Financiering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
- Lezen om te leren: Een diepgaande kijk in hoe studenten leren van academische teksten met behulp van eye-tracking.Vanaf1 okt 2017 → 30 sep 2021Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Valorisatie van geïntegreerd en actiegericht onderwijs voor duurzame ontwikkeling op school (VALIES).Vanaf1 sep 2017 → 31 aug 2021Financiering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
Publicaties
1 - 10 van 111
- Fostering cognitive and affective-motivational learning outcomes for high-ability students in mixed-ability elementary classrooms(2022)
Auteurs: Katelijne Barbier, Elke Struyf, Karine Verschueren, Vincent Donche
Aantal pagina's: 25 - Assessing student learning during simulations in education(2022)
Auteurs: Dorothy Duchatelet, Vincent Donche
Aantal pagina's: 9 - Teachers' beliefs about and educational practices with high-ability students(2022)
Auteurs: Katelijne Barbier, Elke Struyf, Vincent Donche
Aantal pagina's: 12 - Treading the tightrope(2021)Edition: 99Volume: 99
Auteurs: Margot Chauliac, Vincent Donche, David Gijbels
Aantal pagina's: 141 - Cognitieve begaafdheid en talentontwikkeling(2021)
Auteurs: Karine Verschueren, Jeroen Lavrijsen, Sabine Sypré, Elke Struyf, Maarten Vansteenkiste, Bart Soenens, Vincent Donche
Pagina's: 13 - 32 - Entering higher professional education(2021)
Auteurs: Jonas Willems, Liesje Coertjens, Vincent Donche
Aantal pagina's: 15 - The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training(2021)
Auteurs: Ward Nouwen, Noel Clycq, Annemie Struyf, Vincent Donche
Pagina's: 1 - 24 - Integrating workplace learning in formal educational programmes(2021)
Auteurs: David Gijbels, Piet Van den Bossche, Vincent Donche, Jetje De Groof
Pagina's: 34 - 48 - A rationale for including overexcitability in talent research beyond the FFM-personality dimensions(2021)
Auteurs: Veronique De Bondt, Sven De Maeyer, Vincent Donche, Peter Van Petegem
Pagina's: 1 - 26 - Wat werkt binnen en buiten de klas? Cognitief begaafde leerlingen ondersteunen op vlak van motivatie, leren en presteren(2021)
Auteurs: Katelijne Barbier, Elke Struyf, Vincent Donche
Pagina's: 93 - 108