< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Tine Degrande
- Disciplines:Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Toegepaste psychologie, Biologische en fysiologische psychologie, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Algemene psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijskunde
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 sep 2013 → 13 sep 2020
Projecten
1 - 2 of 2
- Incorrect additief of proportioneel redeneren in vraagstukken: Ontrafelen van de onderliggende cognitieve mechanismen van voorkeurVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2020Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Optellen of vermenigvuldigen? Een onderzoek naar kinderen hun voorkeur voor additieve of multiplicatieve relatiesVanaf16 sep 2013 → 8 mei 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 23
- Early stages of proportional reasoning: a cross-sectional study with 5-to 9-year-olds(2020)
Auteurs: Elien Vanluydt, Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 529 - 547 - To add or to multiply in open problems? Unraveling children’s relational preference using a mixed-method approach(2020)
Auteurs: Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 405 - 430 - Verhoudingsrekenen in de basisschool: Ook voorkeuren in kaart gebracht(2020)
Auteurs: Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 6 - 10 - Young children’s early mathematical competencies: The role of mathematical focusing tendencies(2020)
Auteurs: Lieven Verschaffel, Sanne Rathé, Nore Wijns, Tine Degrande, Wim Van Dooren, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
Pagina's: 23 - 42 - Early proportional reasoning abilities: The role of relational preference(2019)
Auteurs: Elien Vanluydt, Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 414 - 421 - To add or to multiply? An investigation of the role of preference in children's solutions of word problems(2019)
Auteurs: Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 60 - 71 - To add or to multiply? An investigation of children's preference for additive or multiplicative relations(2019)
Auteurs: Tine Degrande, Wim Van Dooren, Lieven Verschaffel
- Profiles of rational number knowledge in Finnish and Flemish students. A multigroup latent class analysis(2018)
Auteurs: Jo Van Hoof, Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 70 - 77 - Investigating learners' fraction understanding: A longitudinal study in upper elementary school(2018)
Auteurs: Jo Van Hoof, Tine Degrande, Eva Ceulemans, Lieven Verschaffel
Pagina's: 339 - 346 - Open word problems: taking the additive or the multiplicative road?(2018)
Auteurs: Tine Degrande, Jo Van Hoof, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Pagina's: 91 - 102