< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Tine Breban
- Trefwoorden:Letteren
- Disciplines:Linguïstiek, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Functionele en Cognitieve Taalkunde: Grammatica en Typologie (FunC), Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 dec 2005 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Het ontstaan van determiner-secundaire determiner units in het Engels en hun impact op het Engelse determinersysteem.Vanaf1 okt 2010 → 30 sep 2011Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 21
- STRUCTURAL PERSISTENCE AS AN EXPLANATORY FACTOR IN SYNCHRONY AND DIACHRONY(2022)
Auteurs: Tine Breban
Pagina's: 299 - 319 - The noun phrase in English: Past and present(2021)
Auteurs: Tine Breban
Pagina's: 418 - 424 - Grammaticalization in the 2010s-A dialogue between the old and the new Introduction(2018)
Auteurs: Tine Breban
Pagina's: 1 - 19Aantal pagina's: 19 - Multiple shifts: new views on pathways and mechanisms of grammaticalization in the English noun phrase(2016)
Auteurs: Caroline Gentens, Tine Breban
Pagina's: 40 - 59 - The history of very: the directionality of functional shift and (inter)subjectification(2016)
Auteurs: Tine Breban, Kristin Davidse
Pagina's: 221 - 249 - The history of very: the directionality of functional shift and (inter)subjectification(2016)
Auteurs: Tine Breban, Kristin Davidse
Pagina's: 221 - 249 - Functional shifts and the development of English determiners(2012)
Auteurs: Tine Breban, Maria Jose Lopez-Couso, Bettelou Los, Anneli Meurman-Solin
Pagina's: 271 - 300 - New reflections on the sources, outcomes, defining features and motivations of grammaticalization(2012)
Auteurs: Tine Breban, Jeroen Vanderbiesen, Kristin Davidse, Lot Brems, Tanja Mortelmans, Kristin Davidse, Tine Breban, Lot Brems, Tanja Mortelmans
Pagina's: 1 - 35 - Grammaticalization and Language Change: New Reflections(2012)
Auteurs: Kristin Davidse, Tine Breban, Lot Brems
- Gradience, gradualness and grammaticalization(2011)
Auteurs: Tine Breban
Pagina's: 662 - 665