< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Tessa Weyns
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Affiliaties
- Schoolpsychologie en Ontwikkeling in Context (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- Ik vind je leuk zoals je bent: de rol van ouders, leerkrachten, en leeftijdsgenoten voor de psychosociale ontwikkeling van vroege adolescentenVanaf1 okt 2020 → 31 aug 2021Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Begaafde kinderen helpen om hun volledig potentieel te realiseren: de wisselwerking tussen leerkrachten en kinderenVanaf1 okt 2015 → 31 okt 2020Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven, FWO Strategische Onderzoeksbeurs
Publicaties
1 - 9 van 9
- The role of school‐based relationships for school well‐being: How different are high‐ and average‐ability students?(2021)
Auteurs: Tessa Weyns, Hilde Colpin, Karine Verschueren
Pagina's: 1127 - 1145 - Teachers-in-training perceptions of gifted children’s characteristics and teacher-child interactions: An experimental study(2021)
Auteurs: Tessa Weyns, Karine Verschueren
Pagina's: 1 - 9 - How our bonds with others shape us: The role of school-based social relationships for the development of children in the general and cognitively gifted population(2020)
Auteurs: Tessa Weyns, Karine Verschueren, Hilde Colpin
- Expertisecel Begaafdheid: Handelingsgerichte diagnostiek bij cognitief begaafde kinderen en jongeren(2020)
Auteurs: Karine Verschueren, Sofie Wouters, Tessa Weyns
Pagina's: 85 - 89 - Social acceptance of high-ability youth: Multiple perspectives and contextual influences(2019)
Auteurs: Karine Verschueren, Jeroen Lavrijsen, Tessa Weyns, Alicia Ramos, Beatrijs De Fraine
Pagina's: 27 - 46 - Fostering responsibility-centered learning in a software engineering course with flipped classroom(2019)
Auteurs: Daniel Weyns, Tessa Weyns
Pagina's: 2559 - 2569Aantal pagina's: 11 - The relative contribution of peer acceptance and individual and class-level teacher-child interactions to kindergartners' behavioral development(2019)
Auteurs: Tessa Weyns, Hilde Colpin, Maaike Claudine Engels, Karine Verschueren
Pagina's: 259 - 270 - Teacher Support, Peer Acceptance, and Engagement in the Classroom: A Three-Wave Longitudinal Study in Late Childhood(2018)
Auteurs: Tessa Weyns, Hilde Colpin, Maaike Claudine Engels, Karine Verschueren
Pagina's: 1139 - 1150 - The role of teacher behavior in children’s relational aggression development: A five-wave longitudinal study(2017)
Auteurs: Tessa Weyns, Karine Verschueren, Geertje Leflot, Patrick Onghena, Sofie Wouters, Hilde Colpin
Pagina's: 17 - 27