Onderzoeker
Tammy Schellens
- Disciplines:Hoger onderwijs, Educatieve technologie, Onderwijskunde op microniveau, Curriculum en pedagogiek van wetenschappen, technologie en ingenieurswetenschappen
Affiliaties
- Raad van Bestuur/Bestuurscollege (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2014 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 mrt 1994 → Heden
Projecten
1 - 9 of 9
- Formatieve toetsing in onderzoekend leren binnen technologie-ondersteund secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- XR in het Vlaamse beroepsgericht en technisch onderwijs: evaluatie van praktijken en acties in het XR planVanaf15 feb 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Blended learning in het Vlaams secundair onderwijs: van noodzaak naar structurele implementatieVanaf1 mrt 2021 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- SCAFFOLD - ePortoflios voor het ondersteunen van werkplekleren in opleidingen in de gezondheidszorgVanaf1 jan 2020 → 31 dec 2023Financiering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Theoretische en empirische onderbouwing van het concept ‘ondersteuning’ bij technologieondersteund onderzoekend leren in het secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Valorisatieopdracht naar het lager onderwijs voor het ADLIT project over digitale reclamevormenVanaf1 jan 2018 → 31 aug 2018Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- "Synergistic scaffolding" in technologie-ondersteund STEM leren. Hoe kan technologie helpen om te balanceren tussen autonomie en ondersteuning tijdens onderzoekend leren?Vanaf1 okt 2015 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Andere acties
- Peer assessment implementeren in het secundair onderwijs: het verhogen van anonimiteit door het gebruik van responstechnologieVanaf1 mrt 2013 → 31 dec 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- E-maturiteit: Evaluatie van een model voor ICT-implementatie in lagere scholen in EcuadorVanaf1 okt 2008 → 31 jan 2013Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 138
- Towards a framework for a nation-wide implementation of augmented, virtual and mixed reality in K-12 technical and vocational education(2024)
Auteurs: Carl Boel, Kim Dekeyser, Marijke Lemal, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Tammy Schellens, Dieter Struyf
Pagina's: 295 - 306 - Supporting students’ basic psychological needs and satisfaction in a blended learning environment through learning analytics(2024)
Auteurs: Elise Ameloot, Tijs Rotsaert, Thomas Ameloot, Bart Rienties, Tammy Schellens
- The implementation of peer assessment as a scaffold during computer-supported collaborative inquiry learning in secondary STEM education(2024)
Auteurs: Amber Van Hoe, Joel Wiebe, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
- Automating the identification of feedback quality criteria and the CanMEDS roles in written feedback comments using natural language processing(2023)
Auteurs: Sofie Van Ostaeyen, Loic De Langhe, Orphée De Clercq, Tammy Schellens, Mieke Embo
Pagina's: null540 - A qualitative textual analysis of feedback comments in eportfolios : quality and alignment with the CanMEDS roles(2023)
Auteurs: Sofie Van Ostaeyen, Mieke Embo, Tijs Rotsaert, Orphée De Clercq, Tammy Schellens, Martin Valcke
Pagina's: 584 - 593 - Are teachers ready to immerse? Acceptance of mobile immersive virtual reality in secondary education teachers(2023)
Auteurs: Carl Boel, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Yves Rosseel, Dieter Struyf, Tammy Schellens
- Learning analytics in Blended Learning : exploring students' perceptions and relatedness(2022)
Auteurs: Tijs Rotsaert, Elise Ameloot, Tammy Schellens
Aantal pagina's: 1 - Training to support eportfolio users during clinical placements : a scoping review(2022)
Auteurs: Sofie Van Ostaeyen, Mieke Embo, Tammy Schellens
Pagina's: 921 - 928 - Introducing a peer assessment tool for the SCripting and ORchestration Environment (SCORE)(2022)
Auteurs: Amber Van Hoe, Joel Wiebe, James Slotta, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens, Jun Oshima, Toshio Mochizuki, Yusuke Hayashi
Pagina's: 72 - 75 - Course redesign targeting blended active learning : effects on students' motivation & engagement(2022)
Auteurs: Simon David, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
Aantal pagina's: 1