Onderzoeker
Stijn Van Der Auwera
- Disciplines:Didactiek van schoolvakken
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2023 → Heden - Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2019 → Heden
Projecten
1 - 3 of 3
- De ontwikkeling van strategie adaptiviteit in kinderen: Van domein specifiek naar domein algemeen?Vanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- The task-(in)dependency and predictors of children’s strategy adaptivity in arithmetic.Vanaf1 okt 2023 → 30 sep 2024Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
- Aftrekken via optellen. Een erg efficiënte strategie voor het oplossen van symbolische aftrekopgaven?Vanaf1 okt 2019 → 23 jun 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 10
- How are children’s strategy selection and execution related to their executive functions? A choice/no‑choice study in multi‑step arithmetic(2024)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
- Indirect optellen. Een vergeten strategie voor het oplossen van aftrekopgaven?(2024)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera
Pagina's: 41 - 45 - Children’s subtraction by addition strategy use and their subtraction-related conceptual knowledge(2024)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 16 - Subtraction by addition. A most efficient strategy for solving symbolic subtraction problems?(2023)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns, Bert De Smedt
- Subtraction by addition in young multi-digit subtraction learners: A choice/no-choice study(2023)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
- Adults’ use of subtraction by addition and its association with executive functions(2022)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
Pagina's: 351 - 366 - The remarkably frequent, efficient, and adaptive use of the subtraction by addition strategy: A choice/no-choice study in fourth- to sixth-graders with varying mathematical achievement levels(2022)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Joke Torbeyns, Bert De Smedt, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 9 - A three-time point longitudinal investigation of the arcuate fasciculus throughout reading acquisition in children developing dyslexia(2021)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Maaike Vandermosten, Jan Wouters, Pol Ghesquière
Pagina's: 1 - 17 - Upper elementary school children’s adaptive use of subtraction by addition: A choice/no-choice replication study involving two choice conditions(2021)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
Pagina's: 1 - 26 - Subtraction by addition: A remarkably natural and clever way to subtract?(2021)
Auteurs: Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Stijn Van Der Auwera, Joke Torbeyns
Pagina's: 117 - 141