< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sofie Cabus
- Disciplines:Gezondheids-, onderwijs en welvaartseconomie, Stedelijke, landelijke en regionale economie, Economische ontwikkeling, Volwassenenonderwijs, Permanente educatie en levenslang leren, Vroegschoolse educatie, Primair onderwijs, Secundair onderwijs, Sociologie van het onderwijs
Affiliaties
- Onderzoeksgroep Onderwijs en Arbeidsmarkt (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2017 → Heden - Onderzoeksgroep Sociaal en Economisch Beleid en Maatschappelijke Integratie (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2009 → 30 sep 2009 - HIVA - Onderzoeksinstituut voor Arbeid en Samenleving (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf17 nov 2008 → 31 jan 2009
Projecten
1 - 6 of 6
- VIONA O&O Procesevaluatie van activeringstrajecten voor MMPPS-personen.Vanaf20 mei 2020 → 30 apr 2021Financiering: Departement Economie, Wetenschap en Innovatie
- Een leven lang leren: een toekomstgericht model voor volwasseneneducatie in de WesthoekVanaf15 dec 2019 → 30 okt 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Evaluatie van het Decreet van 10 juni 2016 tot regeling van bepaalde aspecten van alternerende opleidingenVanaf1 sep 2019 → 31 aug 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Hoe kunnen we de betrokkenheid van werkgevers bij het creëren van kansen op de arbeidsmarkt voor mensen met een arbeidshandicap vergroten?Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2021Financiering: Departement Economie, Werkgelegenh. en Binnenl. Aangelegenheden
- Impactevaluatie ESF interventie “Onderwijs-arbeidsmarkt”Vanaf1 mrt 2018 → 31 mei 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Leerstoel Empowerment van minderbedeelde seniorenVanaf1 dec 2017 → 31 dec 2019Financiering: VZW en equivalenten
Publicaties
1 - 10 van 47
- A review of the empirical research literature on PLCs for teachers in the Global South: evidence, implications, and directions(2024)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 91 - 107 - Tackling school-related gender-based violence through teacher professional development in Cambodia(2023)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 659 - 675 - Toward the identification of mechanisms to ensure effective university-industry collaboration in sub-Saharan Africa(2023)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 181 - 208 - Assessment of industry's perception of effective mechanisms to stimulate academia-industry collaboration in Sub-Saharan Africa(2023)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 409 - 432 - All It Takes for a Teacher Is to Know the Children? An Empirical Study on Increasing Child Development in Vietnamese Preschools(2023)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 387 - 404 - Do feedback strategies improve students' learning gain?-Results of a randomized experiment using polling technology in physics classrooms(2021)
Auteurs: Sofie Cabus
- Towards reducing anxiety and increasing performance in physics education: Evidence from a randomized experiment(2021)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 1 - 20 - Understanding the extent and nature of academia-industry interactions in Rwanda(2021)
Auteurs: Sofie Cabus
- On the Productivity Effects of Training Apprentices in Hungary: Evidence from a Unique Matched Employer-Employee Dataset(2021)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 1685 - 1718 - Household deprivation and the intergenerational correlation of education: An analysis of developing countries(2021)
Auteurs: Sofie Cabus
Pagina's: 1 - 17