< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Ruth STEVENS
- Trefwoorden:Architectuur
- Disciplines:Architectuurwetenschappen en technologie, Interieurarchitectuurwetenschappen en -technologie, Design innovatie, Design praktijk, Design onderzoek, Architecturaal erfgoed en conservatie, Architectuurpraktijk, Erfgoed en conservering van interieurarchitectuur, Interieurarchitectuurpraktijk, Interieurontwerp
Affiliaties
- UHasselt Onderzoek naar innovatief en maatschappelijk geëngageerd onderwijs (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 feb 2022 → Heden - School voor Educatieve Studies (Faculteit)
Lid
Vanaf1 feb 2022 → Heden - Educatieve Studies (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2022 → Heden - Architectuur en kunst (Departement)
Lid
Vanaf1 mrt 2013 → Heden - ArcK (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 mrt 2013 → Heden - Architectuur en Kunst (Faculteit)
Lid
Vanaf22 nov 2012 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- Onderwijzen met scherm en potlood.Verfijning van het didactische kader en de leermethodologie van het online platform Schets Atlas (SA) bij het aanleren van het architecturaal vrije hand tekenen (schetsen) in de context van het middelbaar kunstonderwijs.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Bewegend leren bij adolescenten in een klascontext: klasontwerp en cognitie.Vanaf1 jan 2022 → 31 dec 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 17
- Investing in soft skills in (interior) architectural design education?!(2024)
Auteurs: Ruth STEVENS, Sanne BALENDONCK, Milan Nullens, nette Hilven
Aantal pagina's: 14 - Embodied Cognition: A Strength for Adolescents’ Academic Achievement and Well-Being in the Classroom?(2023)
Auteurs: Lindsay EVERAERT, Wim TOPS, Ruth STEVENS, Kris JANSSENS, Hannelore BOVE
Pagina's: 27 - 36 - OUT of class versus IN the room? Architectuur, psychologie en orthopedagogie verbonden(2023)
Auteurs: Ruth STEVENS, Elke EMMERS, Liesbeth COPPENS
Pagina's: 5 - 12 - Lessen uit het Eurydice-rapport: Een Vlaamse reflectie over kansengelijkheid en inclusie in het hoger onderwijs(2023)
Auteurs: Elke EMMERS, Ruth STEVENS, Sarah DOUMEN, Lindsay EVERAERT, Iris DECABOOTER, Ilse ENGELEN, Dorien Jansen, Reinhilde Pulinx
Pagina's: 362 - 380 - Fragments of frictions: A route to spatial manoeuvres for uplifting wellbeing in school environments(2022)
Auteurs: Ruth STEVENS
Aantal pagina's: 19 - Unlocking wellbeing-affordances in elementary schools initiated by a “natural experiment” caused by Covid-19(2021)Volume: 3
Auteurs: Ruth STEVENS, Ann PETERMANS, Jan VANRIE
Pagina's: 689 - 702Aantal pagina's: 13 - A HUMAN-CENTRED STRATEGY EXPLICATING AND DESIGNING HIDDEN PROGRAMS IN ARCHITECTURAL DESIGN(2021)
Auteurs: Ruth STEVENS, Ann PETERMANS, Jan VANRIE
Pagina's: 13 - 40 - Affordance(2020)
Auteurs: Ann PETERMANS, Jan VANRIE, Ruth STEVENS
Pagina's: 25Aantal pagina's: 1 - Design for Human Flourishing: a novel design approach for a more 'humane' architecture(2019)
Auteurs: Ruth STEVENS, Ann PETERMANS, Jan VANRIE
Pagina's: 391 - 412 - Wellbeing, happiness and flourishing: different views on a common goal(2019)
Auteurs: Ruth STEVENS, Ann PETERMANS, Anna Pohlmeyer, Rebecca Cain, Jan VANRIE
Pagina's: 13 - 30