Onderzoeker
Rianne Janssen
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 sep 2019 → Heden - Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 aug 2013 → Heden - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden
Projecten
1 - 10 of 13 results
- Omgaan met verschillen tussen leerlingen: Identificeren van strategieën in secundaire scholen en evalueren van de effectiviteit ervan.Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Haalbaarheidsstudie centrale toetsen Vlaaams Onderwijs.Vanaf1 aug 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De pedagogisch-didactische aanpak van begrijpend lezen in het lager onderwijs in VlaanderenVanaf23 mrt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- ‘PI RLS 20 21 in VlaanderenVanaf1 dec 2019 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Psychometrische analyse van het antwoordgedrag op meerkeuzevragen met beoordelingen van zekerheidsgraadVanaf1 sep 2018 → 31 aug 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Past alles op één maat? Het evalueren van de cross-culturele validiteit van constructenVanaf1 aug 2018 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Uitkomsten en causale gevolgtrekkingen in internationale vergelijkende beoordelingen.Vanaf1 feb 2018 → HedenFinanciering: H2020 - Skills en loopbaanontwikkeling (Marie Sk?odowska-Curie acties)
- Psychometrische analyse van de IDP 2016Vanaf1 jan 2018 → 30 jun 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Validering van de IDP en de OVSG-toetsen.Vanaf15 dec 2015 → 31 jan 2017Financiering: Departement Onderwijs
- Steunpunt Toetsontwikkeling en PeilingenVanaf1 jan 2013 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs, Decretale Steunpunten Beleidsrelevant Onderzoek
Publicaties
1 - 10 of 53 results
- Screening for aberrant school performances in high-stakes assessments using in influential analysis(2020)
Auteurs: Andrés Christiansen, Rianne Janssen, Christian Luis Bayes
Pagina's: 173 - 193 - Evaluating the Leuven Research Skills Test for 11th and 12th Grade(2020)
Auteurs: Louise Maddens, Fien Depaepe, Rianne Janssen, Annelies Raes, Jan Elen
Pagina's: 1 - 15 - Modeling partial knowledge on multiple-choice items using elimination testing(2019)
Auteurs: Qian Wu, Tinne De Laet, Rianne Janssen
Pagina's: 391 - 414 - Modeling partial knowledge on multiple-choice items using elimination testing(2019)
Auteurs: Qian Wu, Tinne De Laet, Rianne Janssen
Pagina's: 391 - 414 - Standard-setting procedures for counts data(2019)
Auteurs: Rianne Janssen, Jorge González, Ernesto San Martín
Pagina's: 134 - 145 - Predictors of individual performance changes related to item positions in PISA assessments(2019)
Auteurs: Qian Wu, Dries Debeer, Janine Buchholz, Johannes Hartig, Rianne Janssen
Aantal pagina's: 21 - Children's deviant behavior in primary education: Comparing physical educator's implicit theory with diagnostic criteria(2019)
Auteurs: Maria Efstratopoulou, Rianne Janssen, Johannes Simons
Pagina's: 246 - 256 - Elimination testing with adapted scoring reduces guessing and anxiety in multiple-choice assessments, but does not increase grade average with respect to traditional negative marking(2018)
Auteurs: Jozef Vanderoost, Rianne Janssen, Riet Callens, Jan Eggermont, Tinne De Laet
Aantal pagina's: 27 - Using a differential item functioning approach to investigate measurement invariance(2018)
Auteurs: Rianne Janssen, Eldad Davidov, Peter Schmidt, Jaak Billiet, Bart Meuleman
Pagina's: 483 - 500 - Elimination scoring versus correction for guessing: A simulation study(2018)
Auteurs: Qian Wu, Tinne De Laet, Rianne Janssen, M Wiberg, SA Culpepper, R Janssen, J González, D Molenaar
Pagina's: 183 - 193