Onderzoeker
Piet Van Avermaet
- Disciplines:Sociolinguïstiek, Epistemologie, Theorie en methodologie in de filosofie niet elders geclassificeerd, Continentale filosofie
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → Heden - Kabinet van de Vicerector (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2010 → 31 dec 2013 - Vakgroep Vergelijkende Cultuurwetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 feb 2005 → 30 sep 2012
Projecten
1 - 10 of 51 results
- Stad Oostende en Steunpunt Diversiteit en Leren: Consultancy en begeleidingstraject diversiteitsscreening onderwijs (DISCO)Vanaf20 okt 2020 → HedenFinanciering: Steden en gemeenten
- De competenties van lerarenopleiders in het omgaan met diversiteit: Een Zuid-Afrikaans en Vlaams onderzoekVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Taalideologieën in wetenschappelijke teksten over Content & Language Integrated Learning (CLIL). Een sociolinguïstische en discoursanalytische benaderingVanaf15 okt 2019 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- De dynamieken van taalbeleid in twee stedelijke secundaire scholen in post-eentalig VlaanderenVanaf1 jan 2019 → HedenFinanciering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Subsidieovereenkomst voor het afnemen, analyseren en ondersteunen van de diversiteitsscreening onderwijs (DISCO) in Gentse basis- en secundaire scholenVanaf26 nov 2018 → 31 dec 2019Financiering: Steden en gemeenten
- Samen tegen vroegtijdig schoolverlatenVanaf7 nov 2018 → 31 aug 2020Financiering: Steden en gemeenten
- ESF oproep 426 - projectnummer 7799: Transfair - samen werken aan een geslaagde onderwijsloopbaan voor derdelanders.Vanaf1 jul 2018 → 31 dec 2019Financiering: ESF
- Training van de leraren van de toekomst: taalbeleid en alfabetisme op CPUT in het zuidenVanaf1 jan 2018 → HedenFinanciering: VLIR-UOS TEAM
- ProEMC2: bevordering van vroege meertaligheid in kinderopvang en kinderopvangVanaf1 jan 2018 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Ontwikkeling van instrumenten en professionalisering van Gentse leerkrachten en schoolteams in het basis- en secundair onderwijs met betrekking tot (ex)-anderstalige nieuwkomersVanaf1 okt 2017 → 30 sep 2018Financiering: Steden en gemeenten
Publicaties
1 - 10 of 124 results
- Does pre-schooling contribute to equity in education? Participation in universal pre-school and fourth-grade academic achievement(2020)
Auteurs: Sven Sierens, Piet Van Avermaet, Mieke Van Houtte, Orhan Agirdag
Pagina's: 564 - 586 - Introduction(2020)Series: Contributions to the Sociology of Language
Auteurs: Giuditta Caliendo, Rudi Janssens, Stefaan Slembrouck, Piet Van Avermaet
Pagina's: 1 - 10 - Assessment policies and practices in contexts of diversity : unravelling the tensions(2020)
Auteurs: Joke Ysenbaert, Mieke Van Houtte, Piet Van Avermaet
Pagina's: 107 - 126 - Rescaling the problem of language difference : some observations for policy and practice of language support in an era of globalisation(2020)Series: Contributions to the Sociology of Language
Auteurs: Stefaan Slembrouck, Giuditta Caliendo, Rudi Janssens, Piet Van Avermaet
Pagina's: 72 - 90 - Multilingual assessment : beliefs and practices of geography teachers(2020)
Auteurs: Fauve De Backer, Eva De Cooman, Stefaan Slembrouck, Piet Van Avermaet, Claudine Kirsch, Joana Duarte
Aantal pagina's: 1 - Conclusion : urban multilingualism in Europe : policies and practices at the crossroads(2020)Series: Contributions to the Sociology of Language
Auteurs: Elizabeth Lanza, Guiditta Caliendo, Rudi Janssens, Stefaan Slembrouck, Piet Van Avermaet, Giuditta Caliendo
Pagina's: 217 - 225 - Functional use of multilingualism in assessment : opportunities and challenges(2020)
Auteurs: Fauve De Backer, Stefaan Slembrouck, Piet Van Avermaet
Pagina's: 35 - 43 - Measuring teachersU+2019 professional vision of inclusive classrooms through video-based comparative judgement. What does it mean to misfit?(2019)
Auteurs: Iris Roose, Wendelien Vantieghem, Kristof Van Damme, Peter Lambert, Ruben Vanderlinde, Piet Van Avermaet
Pagina's: 257 - 271 - Linguistic interdependence of receptive vocabulary skills in emergent bilingual preschool children : exploring a factor-dependent approach(2019)
Auteurs: Sven Sierens, Stefaan Slembrouck, Koen Van Gorp, Orhan Agirdag, Piet Van Avermaet
Pagina's: 1269 - 1297 - De overgang naar de kleuterschool voor kinderen uit gezinnen in armoede(2019)
Auteurs: Brecht Peleman, Michel Vandenbroeck, Piet Van Avermaet
Pagina's: 117 p.