< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Patrick Van Kenhove
- Disciplines:Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Business-to-business marketing, Consumentengedrag, Pricing, Product management, Marketingcommunicatie, Marketingmodellen, Sociologische methodologie en onderzoeksmethoden, Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame, Public relations
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Bibliotheek Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Bibliotheek Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Techniek en Budget (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Techniek en Budget (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Faculteit)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Decanaat faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2016 → Heden - Decanaat faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2016 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 mei 2006 → 30 sep 2016 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 mei 2006 → 30 sep 2016 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 1993 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 6 of 6
- Implicaties van het Ervaren van Schaarste op ConsumentengedragVanaf1 okt 2012 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Andere acties, FWO mandaten
- Alfaflankeringsbeleid: Sabbaticalfonds voor Faculteit Economie en BedrijfskundeVanaf1 okt 2012 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Onethisch consumentengedrag: de invloed van impulsaankopen op onethisch handelen en de rol van morele emoties in communicatie op de winkelvloer met als doel preventie van winkeldiefstal: experimentele studiesVanaf1 okt 2012 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Antecedenten van gedragswijziging bij consumenten omtrent duurzaam consumptiegedrag: een integratie van theorieën en concepten uit consumentenethiek en 'groen' consumentengedragVanaf1 okt 2008 → 1 feb 2012Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Onbedoelde effecten van marketing trends op regulatory focus en geassocieerde gevolgen / ConsumentenlaboVanaf1 okt 2008 → 30 sep 2018Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
- Het voorspellen van lifetime value aan de hand van de fasen vaan de financiële levenscyclus.Vanaf1 okt 2007 → 30 sep 2011Financiering: BOF - Andere acties, FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 43
- Assertiveness bias in gender ethics research : why women deserve the benefit of the doubt(2018)
Auteurs: Saar Bossuyt, Patrick Van Kenhove
Pagina's: 727 - 739 - One sail fits all? A psychographic segmentation of digital pirates(2017)
Auteurs: Charlotte De Corte, Patrick Van Kenhove, Scott Vitell
Pagina's: 441 - 465 - The compelling urge to misbehave : do impulse purchases instigate unethical consumer behavior?(2017)
Auteurs: Saar Bossuyt, Iris Vermeir, Hendrik Slabbinck, Tine De Bock, Patrick Van Kenhove
Pagina's: 60 - 76 - The effectiveness of fear appeals featuring fines versus social disapproval in preventing shoplifting among adolescents(2017)
Auteurs: Iris Vermeir, Tine De Bock, Patrick Van Kenhove
Pagina's: 264 - 274 - Would you be so kind to buy fair? The impact of interpersonal feelings on fair-trade consumption(2016)
Auteurs: Saar Bossuyt, Charlotte De Corte, Patrick Van Kenhove
Aantal pagina's: 1 - A dirty store is a cost forever: the harmful influence of disorderly retail settings on unethical consumer behavior(2016)
Auteurs: Saar Bossuyt, Patrick Van Kenhove, Tine De Bock
Pagina's: 225 - 231 - Speech is silver, silence is gold: why women (vs. men) remain silent when a cashier miscalculates the bill to their advantage(2015)
Auteurs: Saar Bossuyt, Patrick Van Kenhove, Tine De Bock
Aantal pagina's: 1 - Marktonderzoek: methoden en toepassingen(2014)Edition: 4
Auteurs: Patrick De Pelsmacker, Patrick Van Kenhove
Pagina's: XVIII, 556 p. - 'I stole it on impulse': do impulse purchases instigate bad behavior?(2014)
Auteurs: Saar Bossuyt, Patrick Van Kenhove, Tine De Bock
Aantal pagina's: 1 - Digital pirates, a heterogeneous fleet? A psychographic segmentation of illegal torrent downloaders(2014)
Auteurs: Charlotte De Corte, Patrick Van Kenhove
Aantal pagina's: 1