< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Patrick De Pelsmacker
- Disciplines:Marketing
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1995 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 2 of 2
- Impact van flow in media en persuasieve boodschappenVanaf1 mei 2010 → 28 feb 2015Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- De effectiviteit van verschillende boodschapstrategieën in gezondheidscampagnes: de impact van de modererende invloed van type of gezondheidsrisico en persoonlijkheidskenmerken op het belang van cognitieve versus affectievecomponenten in één- versus tweeVanaf1 okt 2009 → 30 sep 2013Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 153
- The processing of native advertising compared to banner advertising : an eye-tracking experiment(2023)
Auteurs: Freya De Keyzer, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 1921 - 1940 - How and when personalized advertising leads to brand attitude, click, and WOM intention(2022)
Auteurs: Freya De Keyzer, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 39 - 56 - The effects of brand placement disclosures in fiction(2022)
Auteurs: Yana R. Avramova, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 450 - 450 - Valence and attribute repetition in negative sets of online reviews : (when) can positive reviews overcome negative ones?(2022)
Auteurs: Ana Isabel Lopes, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 1 - 12 - The effects of model ethnicity in charity appeals for local and global charities(2022)
Auteurs: Patrick De Pelsmacker, Nathalie Dens, Sarah De Meulenaer
Pagina's: 129 - 148 - What is wrong with advertising research and how can we fix it?(2021)
Auteurs: Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 835 - 848 - Which cues influence the perceived usefulness and credibility of an online review? A conjoint analysis(2021)
Auteurs: Ana Isabel Lopes, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker, Freya De Keyzer
Pagina's: 1 - 20 - Brand placement across media : the interaction of placement modality and frequency in film versus text(2021)
Auteurs: Yana R. Avramova, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 20 - 30 - The identity of recycled plastics : a vocabulary of perception(2020)
Auteurs: Lore Veelaert, Els Du Bois, Ingrid Moons, Patrick De Pelsmacker, Sara Hubo, Kim Ragaert
- Do personality- and self-congruity matter for the willingness to pay more for ecotourism? An empirical study in Flanders, Belgium(2020)
Auteurs: Ingrid Moons, Patrick De Pelsmacker, Camilla Barbarossa