Onderzoeker
Malaika Brengman
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingkanalen en retailing, Marktonderzoek, Marketingcommunicatie, Reclame
Affiliaties
- Sociaal-culturele voedingsstudies (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf30 sep 2016 → Heden - Business (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Studies van Media, Vernieuwing en Technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2017 → 1 jan 2019 - Business (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Bedrijfseconomie en Strategisch Beleid (Departement)
Lid
Vanaf1 sep 2005 → 30 sep 2011 - Bedrijfseconomie en Strategisch Beleid (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 1997 → 30 sep 2002
Projecten
1 - 5 of 5
- Een zoektocht naar de ideale merknaam: De invloed van fysische merknaam eigenschappen op geheugen, voorkeur en merk performantie.Vanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Innovatiemandaat fase 1: Gepersonaliseerde digital signage communicatie in fysieke retailVanaf1 aug 2021 → 31 jul 2022Financiering: IWT / VLAIO - indirecte financiering via de bedrijfswereld
- Beleidsondersteuning voor het managen van COVID met behulp van Artificisle IntelligentieVanaf1 nov 2020 → 31 okt 2021Financiering: FWO Bijzondere oproep projecten COVID-19
- GEAR: BruBotics, het Brusselse Mens-Robot Onderzoekscentrum van de VUBVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in reële omgeving, IOF - mandaten
- Interdisciplinair onderzoeksprogramma: traditie en natuurlijkheid van dierlijke producten binnen een maatschappelijke context van verandering.Vanaf1 jan 2018 → 31 dec 2022Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
Publicaties
1 - 10 van 106
- Together or alone(2023)
Auteurs: Laurens De Gauquier, Kim Willems, Hoang Long Cao, Bram Vanderborght, Malaika Brengman
- Is it the cow that sells the steak, or the sizzle?(2023)
Auteurs: Dennis De Vriese, Malaika Brengman, Frédéric Leroy, Wouter Ryckbosch
Pagina's: 145-166 - Covid-19 and mobile payment in Belgium(2022)
Auteurs: Johan Hellemans, Kim Willems, Malaika Brengman
- Profiling the users of mobile payments in Belgium: a study exploring socio-demographics, social media usage, and general impulsive buying tendency(2022)Series: Springer Proceedings in Business and Economics
Auteurs: Johan Hellemans, Kim Willems, Malaika Brengman
Pagina's: 180-190 - Investigating the impact of Facebook activity, Time Spent on Facebook, Facebook addiction, and Emotional value on Life satisfaction(2022)Edition: JuneVolume: 11
Auteurs: Johan Hellemans, Kim Willems, Malaika Brengman
Pagina's: 242-242Aantal pagina's: 1 - How customers motive attributions impact intentions to use an interactive kiosk in-store(2022)
Auteurs: Stephanie van de Sanden, Kim Willems, Malaika Brengman
- Customer Engagement in Multi-Sensory Virtual Reality Advertising(2022)
Auteurs: Malaika Brengman, Kim Willems, Laurens De Gauquier
- Assessing levels of traditionality and naturalness depicted on labels of fermented meat products in the retail(2021)
Auteurs: Christina Charmpi, Thomas Vervaet, Emiel Van Reckem, Wim Geeraerts, David Van der Veken, Wouter Ryckbosch, Frédéric Leroy, Malaika Brengman
- From stopping to shopping(2021)
Auteurs: Malaika Brengman, Laurens De Gauquier, Kim Willems, Bram Vanderborght
Pagina's: 263-274 - From stopping to shopping(2021)
Auteurs: Malaika Brengman, Laurens De Gauquier, Kim Willems, Bram Vanderborght
Pagina's: 263-274