< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lieve DOUCE
- Trefwoorden:Economie en toegepaste economische wetenschappen
- Disciplines:Consumentengedrag, Marketingkanalen en retailing, Marketingcommunicatie, Marketing niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Marketing (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → Heden - Marketing & Strategie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → Heden - Bedrijfseconomische Wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2 results
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbeleving.Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2016Financiering: FWO mandaten
- Geurmarketing: de impact van geur en de interactie ervan met andere atmosferische en niet-atmosferische elementen tijdens een winkelbelevingVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2013Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 of 16 results
- Sensory overload in a shopping environment: Not every sensory modality leads to too much stimulation(2020)
Auteurs: Lieve DOUCE, Carmen ADAMS
Aantal pagina's: 14 - Can a retail environment be simulated by photographs?(2018)
Auteurs: Ann PETERMANS, Kim WILLEMS, Lieve DOUCE, Koenraad VAN CLEEMPOEL
Pagina's: 103 - 108 - The Effect of Crossmodal Congruency Between Ambient Scent and the Store Environment on Consumer Reactions: An Abstract(2017)Series: Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 913 - 914 - What's in a scent? Meaning, shape, and sensorial concepts elicited by scents(2017)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Pagina's: 1 - 20 - The effect of crossmodal congruency between ambient scent and the store environment on consumer reactions(2016)Series: CEUR Workshop Proceedings
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE
Aantal pagina's: 7 - What to Diffuse in a Gender-Specific Store? The Effect of Male and Female Scents on Customer Value and Behavior(2016)
Auteurs: Lieve DOUCE, Willem JANSSENS, Sara LEROI-WERELDS, Alexandra STREUKENS
Pagina's: 271 - 280Aantal pagina's: 10 - Olfactory marketing: The role of ambient scents in a shopping experience(2015)
Auteurs: Lieve DOUCE
Aantal pagina's: 332 - Bargain effectiveness in differentiated store environments: When a good deal goes bad(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Kim WILLEMS, Willem JANSSENS
Pagina's: 200 - 200 - Tasting the smell: Effects of ambient scent on scent experts' evaluations of (in)congruent food products(2014)
Auteurs: Carmen ADAMS, Lieve DOUCE, Willem JANSSENS, Jan VANRIE, Ann PETERMANS
Pagina's: 92 - 97Aantal pagina's: 6 - Influencing consumer reactions towards a tidy versus a messy store using pleasant ambient scents(2014)
Auteurs: Lieve DOUCE, Willem JANSSENS, Gilbert SWINNEN, Koenraad VAN CLEEMPOEL
Pagina's: 351 - 358