< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Leen d'Haenens
- Disciplines:Communicatie, Communicatietechnologie, Sociale psychologie, Marketing, Sociale verandering, Politiek gedrag, Communicatiewetenschappen, Informatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Audiovisuele kunst en digitale media
Affiliaties
- Instituut voor Mediastudies (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2005 → Heden
Projecten
1 - 10 of 35
- Een kritische blik op mediageletterdheid en digitale vaardigheden in Europa (REMEDIS)Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Hoe kan efficiënte communicatie helpen discriminatie te verminderen? En hoe kan het overheidsinstanties helpen beter te presteren?Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- COMMunity: Kansen creëren dankzij multi-actor maatregelen op weg naar eenheidVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling
- iCANDID 3.0 – SSH FAIR Data HubVanaf1 mei 2022 → HedenFinanciering: FWO Middelzware apparatuur
- Sociale Media als Politiek Netwerk: Sociale Netwerkanalyse als benadering voor Immigratiedebatten op TwitterVanaf7 dec 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Euromedia-eigendomsmonitorVanaf1 okt 2021 → 30 sep 2022Financiering: Andere Eu-programma's en intiatieven
- De grote boze islam: Onderzoek naar hoe jonge moslims omgaan met IslamofobieVanaf1 jun 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Crises als kansen: op weg naar een gelijk verhaalveld over migratie en een nieuw verhaal over succesvolle integratieVanaf1 mrt 2021 → HedenFinanciering: H2020 - Inclusieve, innovatieve and reflectieve gemeenschappen
- Beeldvorming en betrekkingen. Nieuwsberichtgeving over Koninkrijksrelaties in Arubaanse, Curaçaose en Nederlandse kranten, 2005-2011Vanaf9 apr 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- ‘Virale voorstellingen’: Een socio-epidemiologische benadering van Internet memes als vormen van mis- en desinformatie.Vanaf1 feb 2020 → 31 jul 2020Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 220
- Nieuwsgebruik: homogenisering, fragmentarisering of polarisering?(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens, Pascal Verhoest
Pagina's: 71 - 87Aantal pagina's: 16 - Communicating Populism on Social Media: Comparing Facebook Communicative Patterns of Parties and Politicians in Taiwan and Germany(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
- Updating ‘Perceptions and opinions on the COVID-19 pandemic in Flanders, Belgium’ with data of two additional waves of a longitudinal study(2022)
Auteurs: David De Coninck, Leen d'Haenens, Geert Molenberghs, Aniana Declercq, Christophe Delecluse, Evelien Van Roie, Koenraad Matthys
Pagina's: 1 - 6 - Muslim Youth: Representations and Media Consumption(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens, Willem Joris
Pagina's: 371 - 378 - Digital Literacy and Online Resilience as Facilitators of Young People’s Well-Being? A Systematic Review(2022)
Auteurs: Joyce Vissenberg, Leen d'Haenens
Pagina's: 76 - 85 - Editorial 2022(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
Pagina's: 1 - 4 - Protecting journalists from harassment: Comparing existing protection mechanisms and the effects on democracy(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
Pagina's: 59 - 77 - Innovation in journalism: How technology affects the news media, publication formats, and the journalist profession(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
Pagina's: 337 - 345 - Countering misinformation in and from the newsroom: How digital platforms redefine journalistic practice and the democratic role of news media(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
Pagina's: 35 - 58 - Concentration of Media Ownership in Indonesia: A Setback for Viewpoint Diversity(2022)
Auteurs: Leen d'Haenens
Pagina's: 2239 - 2259