Onderzoeker
Koenraad Van Gorp
- Disciplines:Tweede taalverwerving, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Taaldidactiek, Nederlandse taal
Affiliaties
- Centrum voor Taal en Onderwijs, Leuven (Onderzoeksinstituut)
Lid
Vanaf1 jan 2003 → Heden
Projecten
1 - 9 of 9 results
- Beter leren door breed evalueren.Vanaf1 sep 2014 → 31 aug 2015Financiering: Departement Onderwijs
- Tatertaal voor kinderopvang KAV.Vanaf15 dec 2013 → 15 dec 2014Financiering: Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald
- Een longitudinaal mixed-methods onderzoek naar taaltoetsen die toegang geven tot de universiteit, en naar het beleid waarin die toetsen kaderen.Vanaf1 okt 2013 → 24 mei 2017Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opleiding 'Expert taalbeleid' voor basisonderwijs Brussels.Vanaf1 sep 2013 → 31 aug 2014Financiering: Departement Onderwijs
- Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het lager onderwijs.Vanaf15 jul 2013 → 15 dec 2013Financiering: Departement Onderwijs
- Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het secundair onderwijs.Vanaf1 jan 2013 → 15 jul 2013Financiering: Departement Onderwijs
- ESF-Actieonderzoek 16-18 jarige nieuwkomers uit derdelanden.Vanaf1 jan 2013 → 30 jun 2014Financiering: Departement Economie, Werkgelegenh. en Binnenl. Aangelegenheden
- Ontwikkeling van beginsituatieanalyse-instrument voor pIE.O.Vanaf15 nov 2012 → 31 dec 2012Financiering: Departement Onderwijs
- Taalsensibilisering in de meertalige klas en school. Een literatuurstudie.Vanaf15 apr 2011 → 15 okt 2011Financiering: Andere Vl. openb., semi-priv. en parareg. instell. niet elders vermeld
Publicaties
1 - 10 of 46 results
- "Only dirty things!" Functions of mother tongue use in collaborative group work(2019)
Auteurs: Kathelijne Jordens, Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp, Giuditta Caliendo, Rudi Janssens, Stef Slembrouck, Piet Van Avermaet
Pagina's: 91 - 117Aantal pagina's: 25 - Linguistic interdependence of receptive vocabulary skills in emergent bilingual preschool children: Exploring a factor-dependent approach(2019)
Auteurs: Sven Sierens, Stef Slembrouck, Koenraad Van Gorp, Orhan Agirdag, Piet Van Avermaet
Pagina's: 1269 - 1297 - Using different carrots: How incentivization affects proficiency testing outcomes(2019)
Auteurs: Susan Gass, Koenraad Van Gorp, Paula Winke
Pagina's: 216 - 236Aantal pagina's: 21 - Multilingual Tasks Can Induce Conflicted Emotions about One’s Home Language(2018)
Auteurs: Steven Verheyen, Koenraad Van Gorp
Pagina's: 64 - 71Aantal pagina's: 8 - Task-based language teaching: How task-based is it really?(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp, Kris Van den Branden, Virginia Samuda, Martin Bygate
Pagina's: 165 - 197 - Task-based language teaching: How task-based is it really?(2018)
Auteurs: Goedele Vandommele, Kristiaan Van den Branden, Koenraad Van Gorp, Kris Van den Branden, Virginia Samuda, Martin Bygate
Pagina's: 165 - 197 - Language awareness in action: Primary school students' language practices while performing a multilingual task(2018)
Auteurs: Koenraad Van Gorp, Steven Verheyen, C Frijns, C Hélot, K Van Gorp, S Sierens
Pagina's: 235 - 274 - The effects of raising Language Awareness in mainstream and language classrooms: A literature review (1995–2013)(2018)
Auteurs: Sven Sierens, Carolien Frijns, Koenraad Van Gorp, Lies Sercu, Piet Van Avermaet, Christine Hélot, Carolien Frijns, Koen Van Gorp, Sven Sierens
Pagina's: 21 - 86 - The B2 level and the dream of a common standard(2018)
Auteurs: Bart Deygers, Koenraad Van Gorp, Thomas Demeester
Pagina's: 44 - 58Aantal pagina's: 15 - Introduction: Towards Critical Multilingual Language Awareness for 21st century schools(2018)
Auteurs: Christine Hélot, Koenraad Van Gorp, Carolien Frijns, Sven Sierens, Christine Hélot, Carolien Frijns, Koen Van Gorp, Sven Sierens
Pagina's: 1 - 20