Onderzoeker
Koen Lombaerts
- Onderzoeksdoeleinden:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Aardwetenschappen en aardrijkskunde
- Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Educatieve technologie, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
Affiliaties
- Brussels Centrum voor Stadsonderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf12 mrt 2020 → Heden - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf22 jun 2017 → 7 sep 2017 - Dynamiek en Interactie in Hoger Onderwijs, Onderzoek en Innovatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf10 mei 2017 → Heden - Studies van Media, Vernieuwing en Technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2017 → 1 jan 2019 - Online en Blended Learning Competence Center (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf7 jan 2015 → Heden - EU-China Hoger Onderwijs Onderzoekscentrum (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → Heden - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Innovation, Diversity and Educational Approaches (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf29 jun 2011 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → Heden - Onderwijskunde
Lid
Vanaf1 jan 2005 → 30 sep 2008 - Pedagogiek en Orthopedagogiek (Departement)
Lid
Vanaf15 mrt 1999 → 31 dec 2004
Projecten
1 - 4 of 4 results
- DailyScience.brussels - 2019 STEM 7Vanaf1 mei 2019 → 31 jul 2020Financiering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Cultuur in de Spiegel in Vlaanderen.Vanaf2 apr 2012 → 31 mrt 2016Financiering: Departement Onderwijs
- Teaching in the bed of Procrustes – Effectiveness of gender-sensitive strategies with regard to academic achievement, school retardation, unqualified drop-out, the motivation to learn and the aspirations of youngsters in secondary education.Vanaf1 jan 2012 → 31 dec 2015Financiering: IWT - TBM (Toegepast Biomedisch Onderzoek)
- Invoeren van zelfregulerend leren in de lagere school: een multidimensionale aanpak op leraar- en schoolniveauVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2015Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 of 49 results
- Middle school student and parent perceptions of parental involvement: unravelling the associations with school achievement and wellbeing(2020)
Auteurs: Valérie Marie Thomas, Jaël Muls, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 404-421Aantal pagina's: 18 - Facebook class groups of high school students: their role in establishing social dynamics and learning experiences(2020)
Auteurs: Jaël Muls, Free De Backer, Valérie Marie Thomas, Chang Zhu, Koen Lombaerts
Pagina's: 235-250Aantal pagina's: 16 - Parental involvement and adolescent school achievement : the mediational role of self‑regulated learning(2019)
Auteurs: Valérie Marie Thomas, Free De Backer, Jeltsen Peeters, Koen Lombaerts
Pagina's: 345-363Aantal pagina's: 19 - Facebook group dynamics: an ethnographic study of the teaching and learning potential for secondary school teachers(2019)
Auteurs: Jaël Muls, Karen Triquet, Joachim Vlieghe, Free De Backer, Chang Zhu, Koen Lombaerts
Pagina's: 162-179Aantal pagina's: 18 - Pre-Service Teachers’ Resilience Towards School Children’s Problems In Remote Areas(2019)Series: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (ICEEPSY 2018)Volume: 53
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 687-699 - An in-depth analysis of adult students in blended environments: Do they regulate their learning in an ‘old school’ way?(2019)
Auteurs: Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Bram Pynoo, Valérie Marie Thomas, Koen Lombaerts, Jo Tondeur
Pagina's: 75-87Aantal pagina's: 13 - A Playful Mobile Digital Environment to Tackle School Burnout using Micro Learning, Persuasion & Gamification(2019)
Auteurs: Olga De Troyer, Jan Maushagen, Renny Lindberg, Jaël Muls, Beat Signer, Koen Lombaerts
Pagina's: 81-83 - Identifying the nature of social media policies in high schools(2019)
Auteurs: Jaël Muls, Valérie Marie Thomas, Free De Backer, Chang Zhu, Koen Lombaerts
Pagina's: 281-305Aantal pagina's: 25 - Five-step guide to flip the classroom and to improve physics teaching at university level(2018)
Auteurs: Sara Loreli Diaz-Martinez, Koen Lombaerts, Carlos Lizarraga-Celaya
Pagina's: 4310-1-4310-20Aantal pagina's: 20 - Exploring the association of learning participation with the quality of life of older Chinese adults: A mixed methods approach(2018)
Auteurs: Renfeng Wang, Liesbeth De Donder, Free De Backer, Karen Triquet, Shihua Li, Honghui Pan, Valérie Marie Thomas, Koen Lombaerts
Pagina's: 378-390Aantal pagina's: 13