Onderzoeker
Koen Lombaerts
- Onderzoeksexpertise:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Aardwetenschappen en aardrijkskunde, Algemene en logistieke diensten
- Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling, Educatieve technologie, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
Affiliaties
- Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → Heden - Brussels Centrum voor Stadsonderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf12 mrt 2020 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf22 jun 2017 → 7 sep 2017 - Dynamiek en Interactie in Hoger Onderwijs, Onderzoek en Innovatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf10 mei 2017 → Heden - Studies van Media, Vernieuwing en Technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2017 → 1 jan 2019 - EU-China Hoger Onderwijs Onderzoekscentrum (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → 15 apr 2021 - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 31 mrt 2009 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → Heden - Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2005 → 30 sep 2008 - Staf en secretariaat (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf15 mrt 1999 → 31 dec 2004
Projecten
1 - 7 of 7
- Francqui-Leerstoel VUB - Academiejaar 2020-2021: toegekend aan Prof. Mien Segers, Maastricht UniversityVanaf1 nov 2021 → 31 okt 2022Financiering: Stichtingen, fondsen e.d. met wetenschappelijk oogmerk
- ERASMUS+ project - TRANSVAL-EU : Validatie van transversale vaardigheden over gans EuropaVanaf28 feb 2021 → HedenFinanciering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Onderzoek en Sociale Verandering ter bevordering van Compassionate Communities (RESOCO)Vanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- DailyScience.brussels - 2019 STEM 7Vanaf1 mei 2019 → 31 jul 2020Financiering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Cultuur in de Spiegel in Vlaanderen.Vanaf2 apr 2012 → 31 mrt 2016Financiering: Departement Onderwijs
- Teaching in the bed of Procrustes – Effectiveness of gender-sensitive strategies with regard to academic achievement, school retardation, unqualified drop-out, the motivation to learn and the aspirations of youngsters in secondary education.Vanaf1 jan 2012 → 31 dec 2015Financiering: IWT - TBM (Toegepast Biomedisch Onderzoek)
- Invoeren van zelfregulerend leren in de lagere school: een multidimensionale aanpak op leraar- en schoolniveauVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2015Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 60
- Pre-Service Teachers’ Changes in Perspective: A Transformative Learning Experience During Teaching Practice in Remote Areas(2022)
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Free De Backer, Alexis Nouelle Joson, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-20 - Teachers’ Perceptions of Critical Thinking in Primary Education(2022)
Auteurs: Loredana Lombardi, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-16 - Pre-service teachers’ teaching challenges and the transformative learning opportunities during teaching practice in Indonesian remote areas(2022)
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Valérie Marie Thomas, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-18 - Primary School Teachers’ Perceptions of Critical Thinking Promotion in European Schools System(2022)
Auteurs: Loredana Lombardi, Julie Rodeyns, Valérie Marie Thomas, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts
- The relationship between level of education and household income in the justification of political violence in the EU. the moderating effect of poverty at the country level.(2022)
Auteurs: Gabriel Zohar, Joan Domènech-Abella, Free De Backer, Koen Lombaerts
- Primary school teachers’ experiences of teaching strategies that promote pupils’ critical thinking(2021)
Auteurs: Loredana Lombardi, Valérie Marie Thomas, Julie Rodeyns, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts
- Fostering Critical Thinking across the Primary School’s Curriculum in the European Schools System(2021)
Auteurs: Loredana Lombardi, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts
- Exploring self-regulated learning during middle school: views of parents and students on parents’ educational support at home(2021)
Auteurs: Valérie Marie Thomas, Jaël Muls, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 261-279 - Middle school student and parent perceptions of parental involvement: unravelling the associations with school achievement and wellbeing(2020)
Auteurs: Valérie Marie Thomas, Jaël Muls, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 404-421 - Facebook class groups of high school students: their role in establishing social dynamics and learning experiences(2020)
Auteurs: Jaël Muls, Free De Backer, Valérie Marie Thomas, Chang Zhu, Koen Lombaerts
Pagina's: 235-250