< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Kim Bellens
- Disciplines:Toegepaste wiskunde, Statistische en numerieke methoden, Psychologische methoden, Mathematische en kwantitatieve methoden, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Sociale theorie en sociologische methoden, Politieke theorie en methodologie
Affiliaties
- Methodologie van het Pedagogisch Onderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf15 apr 2019 → 31 dec 2020 - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf11 apr 2019 → 14 apr 2019 - Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 feb 2012 → 31 mrt 2019
Projecten
1 - 1 of 1
- Kwaliteit en billijkheid van onderwijssystemen wereldwijd: trends doorheen de tijd en verklarende factorenVanaf1 jun 2012 → 1 jul 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 11
- Quality and equity of educational systems worldwide: trends over time and determining factors(2019)
Auteurs: Kim Bellens, Wim Van Den Noortgate, Jan Van Damme
- Instructional quality: catalyst or pitfall in educational systems' aim for high achievement and equity? An answer based on multilevel SEM analyses of TIMSS 2015 data in Flanders (Belgium), Germany, and Norway(2019)
Auteurs: Kim Bellens, Jan Van Damme, Wim Van Den Noortgate
- Het PIRLS-onderzoek in 7 pertinente vragen(2018)
Auteurs: Kelly Tielemans, Kim Bellens, Bieke De Fraine, Jan Van Damme
Pagina's: 4 - 6 - Countries strive towards more quality and equity in education: Do they show success or failure? Evidence from TIMSS 2003 and 2011, for Grade 4(2017)
Auteurs: Jan Van Damme, Kim Bellens
Pagina's: 127 - 148 - Regional inequality in reading performance: an exploration in Belgium(2016)
Auteurs: Jan Van Damme, Wim Van Den Noortgate, Sarah Gielen, Kim Bellens
Pagina's: 642 - 668 - Quality and equity in math achievement in primary schools in Flanders (Belgium) based on TIMSS 2015: The moderating role of teachers' instructional quality(2016)
Auteurs: Kim Bellens, Jan Van Damme, Bieke De Fraine, Wim Van Den Noortgate
Pagina's: 33 - 42 - Countries' striving towards more quality and equity in education: success or failure? Evidence from TIMSS 2003 and 2011, Grade 4(2015)
Auteurs: Kim Bellens, Jan Van Damme, Wim Van Den Noortgate, Sarah Gielen
Pagina's: 127 - 148Aantal pagina's: 22 - A cross-country comparison of the effect of family social capital on reading literacy, based on PISA 2009(2014)
Auteurs: Hongqiang Liu, Kim Bellens, Wim Van Den Noortgate, Sarah Gielen, Jan Van Damme
Pagina's: 129 - 143 - A country level longitudinal study on the effect of student age, class size and socio-economic status - based on PIRLS 2001, 2006 & 2011(2014)
Auteurs: Hongqiang Liu, Kim Bellens, Sarah Gielen, Jan Van Damme, Patrick Onghena
Pagina's: 223 - 242 - Kenmerken van effectief basisonderwijs. Een literatuurstudie(2013)
Auteurs: Kim Bellens, Bieke De Fraine
Pagina's: 2 - 16