< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Josh Lacey
- Disciplines:Automobiel verbrandings- en brandstoftechniek, Hybride voertuigen, Energieconversie, Energieopslag, Mariene ingenieurskunde niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Toegepaste Mechanica en Energieconversie (TME) (Afdeling)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → Heden - Maakprocessen en -Systemen (MaPS) (Afdeling)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → 31 jul 2020 - Werktuigkundige Industriële Ingenieurstechnieken, Campus Groep T Leuven (Technologiecluster)
Lid
Vanaf1 feb 2020 → 31 jul 2020
Projecten
1 - 10 of 10
- Een tomografisch Particle Image Velocimetry (PIV) systeem voor snelheidsmetingen in vloeistof- en gasstromingenVanaf1 mei 2022 → HedenFinanciering: FWO Middelzware apparatuur
- Valorisatie van CO2/O2-stromen uit een nieuwe reactor met behulp van autogeenverbrandingVanaf19 apr 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Uiterst efficiënte en robuuste koolstofvrije emissiemotoren die gebruik maken van direct ingespoten, vonkontgestoken waterstofVanaf1 mrt 2022 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in labo
- Geïntegreerde CO2-opvang en waterstofproductieVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: VLAIO CATALISTI - Coöperatief onderzoeksproject
- Een experimenteel en numeriek onderzoek naar CO2-verdunde oxy-fuel verbranding in een zuigermotor met mengsels van aardgas en waterstofVanaf26 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Belgische Waterstof Fundamentele Expertise (BE-HyFE)Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Ministerie van Economische Zaken
- Experimenteel en numeriek onderzoek van CO2-verdunde oxy-fuelbranders op aardgas met waterstofverrijking vanuit een koolstofvrij gasnetVanaf22 sep 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Clean Engine: Innovatieve katalyse voor een verminderde uitstoot van verbrandingsmotorenVanaf1 dec 2020 → 30 nov 2022Financiering: Departement Co�rdinatie
- Gebruik van innovatieve brandstoffen en technologieën om het zeevervoer te ontkolenVanaf1 okt 2020 → 30 sep 2022Financiering: BOF - projecten
- Het optimaliseren van de energie-opname van technologieën voor windvoortstuwing met een Digitaal tweelingmodelVanaf28 mei 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 14
- A numerical simulation tool for a wind-assisted vessel verified with logged data at sea(2023)
Auteurs: Peter Slaets, Josh Lacey
- Numerical investigation of large-scale seasonal rock-pit energy storage system(2023)
Auteurs: Samson Pinto, Josh Lacey
- Extending the knock limits of hydrogen DI ICE using water injection(2023)
Auteurs: Josh Lacey
- The significance of octane numbers to hybrid electric vehicles with turbocharged direct injection engines(2023)
Auteurs: Josh Lacey
- Ignition of dense, inhomogeneous fuel sprays at elevated pressures and temperatures(2022)
Auteurs: Josh Lacey
- A Comparative Study of Directly Injected, Spark Ignition Engine Combustion and Energy Transfer with Natural Gas, Gasoline, and Charge Dilution(2022)
Auteurs: Josh Lacey
Pagina's: 199 - 220 - A comparative study of directly injected, spark ignition engine performance and emissions with natural gas, gasoline and charge dilution(2021)
Auteurs: Josh Lacey
Pagina's: 1 - 16 - The significance of octane numbers to drive cycle fuel efficiency(2021)
Auteurs: Josh Lacey
- Mapping K factor variations and its causes in a modern, spark-ignition engine(2021)
Auteurs: Josh Lacey
- Large-eddy simulation of methane direct injection using the full injector geometry(2021)
Auteurs: Josh Lacey