< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Jonas Dockx
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 sep 2013 → Heden
Projecten
1 - 6 of 6
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Wijze lessen voor het ontwikkelen, kiezen en gebruiken van leermiddelen in het leerplichtonderwijsVanaf1 jun 2022 → 31 dec 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- De doorlichting als hefboom voor onderwijskwaliteit: stand van zaken en inbedding in een systeembreed kwaliteitsmonitoringsysteemVanaf1 jun 2021 → 31 mei 2023Financiering: Departement Onderwijs
- Omgaan met verschillen tussen leerlingen: Identificeren van strategieën in secundaire scholen en evalueren van de effectiviteit ervan.Vanaf1 okt 2020 → 30 sep 2023Financiering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Leerlingen in het beroepsonderwijs: Analyses van Vlaams peilingsonderzoek vanuit verschillende perspectievenVanaf1 okt 2017 → 26 sep 2023Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een onderzoek naar de effecten van onderwijsvormen in het secundair onderwijsVanaf1 sep 2014 → 8 mrt 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 15
- Mapping and explaining the second language gender gap across skills, countries and languages(2022)
Auteurs: Katrijn Denies, Liesbet Heyvaert, Jonas Dockx, Rianne Janssen
Pagina's: 1 - 18 - Class composition, student achievement, and the role of the learning environment(2022)
Auteurs: Jeroen Lavrijsen, Jonas Dockx, Karine Verschueren
Pagina's: 498 - 512 - Onderwijsvormen in het secundair onderwijs: welke keuze leidt tot betere leerlinguitkomsten?(2021)
Auteurs: Jonas Dockx, Katrijn Denies
Pagina's: 38 - 57 - Effortless or less effort? Effects of tracks on students' engagement.(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine
Pagina's: 1 - 30 - Do textbooks matter for reading comprehension? A study in Flemish primary education(2020)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine
Pagina's: 1 - 19 - Measuring school absenteeism: Administrative attendance data collected by schools differ from self-reports in systematic ways(2019)
Auteurs: Jonas Dockx
Pagina's: 1 - 10 - Motivatie en welbevinden van leerlingen in de eerste graad(2019)
Auteurs: Bieke De Fraine, Katrijn Denies, Jonas Dockx, Luc De Man, Willy Steensels
Pagina's: 47 - 62 - Effecten van onderwijsvormen op de leerresultaten van leerlingen(2019)
Auteurs: Jonas Dockx, Luc De Man, Willy Steensels
Pagina's: 95 - 108Aantal pagina's: 13 - Does the track matter? A comparison of students' achievement in different tracks(2019)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine, Machteld Vandecandelaere
Pagina's: 827 - 846 - On track for unemployment? Long-term effects of tracks(2019)
Auteurs: Jonas Dockx, Bieke De Fraine
Pagina's: 131 - 154