< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Jo Pierson

  • Onderzoeksexpertise  (Vrije Universiteit Brussel):
    • Research of online platforms, artificial intelligence, algorithms, data protection, privacy and user-driven innovation
    • Application of social science research in design, use and governance of ICT technologies and services
    • Social science research on mutual shaping between digital media and social change
  • Disciplines  (Vrije Universiteit Brussel):Sociologie van media, Innovatie en technologiemanagement, Media- en communicatietheorie, Sociale en maatschappelijke informatica, Politieke economie van communicatie, Sociologie en sociale studies van wetenschap en technologie, Menselijk georiënteerd design, Filosofie van technologie, Onderzoek van mediapubliek, Digitale media
  • Disciplines  (Interuniversity Microelectronics Centre):Display technologie, Antennes en propagatie, Automatisatie en controlesystemen, Analoge, RF- en mixed-signal geïntegreerde circuits, Neuromorphic computing, Audio- en spraakverwerking, Milieuveiligheid en gezondheid van nanotechnologie, Batterijtechnologie, Biomaterialen, Keramische matrixcomposieten, Hybride composieten, Computationele materiaalwetenschappen, Metalen en legeringsmaterialen, Polymeerverwerking, Nanomaterialen, Functionele materialen, Biomedische beeldverwerking, Biochemische engineering, Mechanica van biovloeistof, Cel-, weefsel- en orgaan engineering, Rekenkundige en logische structuren, Automatisering, feedbackcontrole en robotica, Bio-informatica, Analoge en digitale signaalverwerking, Instrumentatie in de ingenieurswetenschappen, Milieugezondheidszorg en veiligheid, Biostatistiek, Gehandicaptenzorg, Bioethiek
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise  (Vrije Universiteit Brussel):
    • Research of online platforms, artificial intelligence, algorithms, data protection, privacy and user-driven innovation
    • Application of social science research in design, use and governance of ICT technologies and services
    • Social science research on mutual shaping between digital media and social change