Onderzoeker
Jeroen Bourgonjon
- Trefwoorden:Virtual Reality, Museumeducatie, Kunsteducatie, Onderwijs, Cultuureducatie, Leren, Technologie, Educatie, Kunstonderwijs, Games, Retoriek, Cultuur, Spelen
- Disciplines:Educatieve technologie, Informatietechnologieën, Artificiële intelligentie niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Vakgroep Informatietechnologie (Departement)
Lid
Vanaf1 sep 2020 → Heden - Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2018 → 30 sep 2020 - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 3 of 3
- Digitale innovatie voor mens en samenlevingVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: BOF - onderzoeksorganisaties
- Digital game-based learning in formeel onderwijs: Ontwikkeling en validatie van een conceptueel model met game-kenmerken, stakeholder variabelen, factoren op schoolniveau, sociaal-culturele invloeden en leereffecten.Vanaf1 okt 2015 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Andere acties
- Modelmatige toetsing van 'digital game-based learning' in de 3de graad secundair onderwijs. Interactie tussen beliefs, speelgedrag, metacognitieve strategieën en leereffecten.Vanaf1 okt 2010 → 30 sep 2015Financiering: BOF - Andere acties, FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 27
- Variables affecting secondary school students' willingness to eat genetically modified food crops(2018)
Auteurs: Jasmien Maes, Jeroen Bourgonjon
Pagina's: 597 - 618 - Perspectives on video games as art(2017)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Geert Vandermeersche, Kris Rutten
- Players' perspectives on the positive impact of video games: a qualitative content analysis of online forum discussions(2016)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Geert Vandermeersche, Bram De Wever, Ronald Soetaert
Pagina's: 1732 - 1749 - The meaning and relevance of video game literacy(2014)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Maya Zalbidea, Marc Marino, Asunción López-Varela
- Researching instructional use and the technology acceptation of learning management systems by secondary school teachers(2012)
Auteurs: Cindy De Smet, Jeroen Bourgonjon, Bram De Wever, Tammy Schellens, CC Tsai, RS Heller, J Underwood
Pagina's: 688 - 696 - Video games and civic learning(2012)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Kris Rutten, Ronald Soetaert, Patrick Felicia
Pagina's: 56 - 62 - Parental acceptance of digital game-based learning(2011)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Ronald Soetaert, Bram De Wever, Tammy Schellens
Pagina's: 1434 - 1444 - Video games as equipment for living(2011)
Auteurs: Ronald Soetaert, Jeroen Bourgonjon, Kris Rutten
Pagina's: 1 - 9 - What happens off the field? Proposing a rhetorical approach of the affinity spaces surrounding games(2011)
Auteurs: Joachim Vlieghe, Jeroen Bourgonjon, Kris Rutten, Ronald Soetaert, Dimitris Gouscos, Michalis Meimaris
Pagina's: 626 - 631 - From counter-strike to counter-statement: using Burke's pentad as a tool for analysing video games(2011)
Auteurs: Jeroen Bourgonjon, Kris Rutten, Ronald Soetaert
Pagina's: 91 - 102