Onderzoeker
Hilde Van Keer
- Trefwoorden:taaldidactiek, zelfregulerend leren
- Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Onderwijskunde op microniveau, Taalcurriculum en -pedagogiek, Didactiek van schoolvakken, Curriculum en pedagogiek van geletterdheid, Taaldidactiek
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2022 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2022 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1997 → Heden
Projecten
1 - 10 of 39
- ZoLeerRijk: een interactief leerplatform om taal en leren te stimulerenVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: BOF - diverse
- Voorspellend Lezen: Context Effecten Doorheen de OntwikkelingVanaf1 nov 2023 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Voorspellend Lezen: Context Effecten Doorheen de OntwikkelingVanaf1 okt 2023 → 31 okt 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Studenttutoringproject - TutorBabbel - schooljaar 2023-2024Vanaf1 sep 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Programma voor de internationale beoordeling van de competenties van Vlaamse volwassenen (PIAAC) - Werkjaar 2023Vanaf1 jan 2023 → 31 dec 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Interactief voorlezen in meertalige contexten: Het functioneel gebruik van T1 voor woordenschatontwikkeling in T2Vanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Educatief platform Taal, leren, innoveren: duurzaam delen van evidence-based leermateriaalVanaf1 jun 2022 → 31 mei 2023Financiering: BOF - diverse
- Effectief LeesOnderwijs Doet Iedereen ExcellerenVanaf1 apr 2022 → 31 dec 2023Financiering: ESF
- Oproep Lezen op school: Lees Wijs - 2de werkjaarVanaf1 sep 2021 → 31 aug 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Studenttutoringproject - TutorBabbel - schooljaar 2021-2022Vanaf1 sep 2021 → 31 aug 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 214
- Unknown is not chosen : university student voices on group formation for collaborative writing(2024)
Auteurs: Karen Putzeys, Hilde Van Keer, Bram De Wever, Katarina Maksimovic
- Comparative approaches to the assessment of writing : reliability and validity of benchmark rating and comparative judgement(2024)
Auteurs: Renske Bouwer, Marije Lesterhuis, Fien De Smedt, Hilde Van Keer, Sven De Maeyer
Pagina's: 497 - 518 - A study on the impact of explicit instruction and collaborative writing on argumentative writing(2023)
Auteurs: Yana Landrieu, Fien De Smedt, Hilde Van Keer, Bram De Wever
Pagina's: 471 - 471 - The role of writing motives in the interplay between implicit theories, achievement goals, self-efficacy, and writing performance(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Yana Landrieu, Bram De Wever, Hilde Van Keer
- Argumenteren? Niet zonder het hen aan te leren!(2023)
Auteurs: Yana Landrieu, Fien De Smedt, Hilde Van Keer, Bram De Wever
Pagina's: 14 - 17 - De nexus academisch lezen en schrijven in kaart gebracht(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Emmelien Merchie, Renske Bouwer, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1 - The impact of an in-service teacher professionalization on teachers’ SRL competences(2023)
Auteurs: Lies Backers, Hilde Van Keer
Pagina's: 459 - 459 - Structural relations among implicit theories, achievement goals, and performance in writing(2023)
Auteurs: Ana Camacho, Fien De Smedt, João R. Daniel, Rui Alves, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1 - Opening the black box of students' argumentative writing processes(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Nina Vandermeulen, Yana Landrieu, Bram De Wever, Hilde Van Keer
Pagina's: 169 - 169 - Relating implicit beliefs, achievement goals, self-efficacy, motives, and writing performance(2023)
Auteurs: Fien De Smedt, Yana Landrieu, Bram De Wever, Hilde Van Keer
Pagina's: 203 - 204