< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Geraldine Clarebout
- Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Onderwijscurriculum, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Toegepaste psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Onderwijskunde
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → Heden - Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2006 → 30 sep 2012
Projecten
1 - 8 of 8
- MICTIVO 2012 : Monitor voor ICT-integratie in het Vlaams Onderwijs.Vanaf1 apr 2012 → 30 sep 2013Financiering: Departement Onderwijs
- Examens geschiedenis als toegang tot de studie van onderwijspraktijken. Een methodologische verkenning en twee casestudies.Vanaf1 okt 2011 → 31 dec 2012Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
- Stimuleren van dispositie-ontwikkeling door het gebruik van spel-gebaseerde leeromgevingen.Vanaf1 jan 2011 → 31 dec 2014Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Opvattingen en praktijken van aanstaande leraren geschiedenis met betrekking tot de verhouding tussen heden en verleden in het geschiedenisonderwijs.Vanaf1 jan 2010 → 30 apr 2012Financiering: Univ. - Projectmatig onderzoek
- Verbeteren van representationele adaptiviteit door instructieVanaf14 sep 2009 → 10 sep 2013Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Representationele adaptiviteit in wiskundig denken en leren: analyse en beïnvloeding.Vanaf1 jan 2009 → 31 dec 2012Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Het optimaliseren van het gebruik van hulpmiddelen in electronische leeromgevingen: de rol van inbedding.Vanaf1 jan 2009 → 31 dec 2012Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Het creëren van adaptieve e-leeromgevingen aan de hand van cognitieve en gedragsaspecten van leerders.Vanaf1 okt 2008 → 21 nov 2011Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 119
- Timing and Identification of the Cause and Treatment of a Cardiac Arrest: A Potential Survival Benefit(2022)
Auteurs: Philippe Dewolf, Geraldine Clarebout, Jan Elen
Pagina's: 384 - 391 - Assessment of chest compression interruptions during advanced cardiac life support(2021)
Auteurs: Philippe Dewolf, Geraldine Clarebout, Sandra Verelst
Pagina's: 140 - 147 - The Effect of Teaching Nontechnical Skills
in Advanced Life Support: A Systematic
Review(2021)
Auteurs: Philippe Dewolf, Geraldine Clarebout, Sandra Verelst
- Clinical paper Impact of video-recording on patient outcome and data collection in out-of-hospital cardiac arrests(2021)
Auteurs: Philippe Dewolf, Geraldine Clarebout, Sandra Verelst
Pagina's: 1 - 7 - Implementing Merrill's first principles of instruction: Practice and identification(2019)
Auteurs: My Thi Truong, Jan Elen, Geraldine Clarebout
Pagina's: 14 - 28 - Granularity matters: comparing different ways of measuring self-regulated learning(2019)
Auteurs: Sanne FE Rovers, Geraldine Clarebout, Hans HCM Savelberg, Anique BH de Bruin, Jeroen JG van Merrienboer
Pagina's: 1 - 19 - Improving student expectations of learning in a problem-based environment(2018)
Auteurs: Sanne FE Rovers, Geraldine Clarebout, Hans HCM Savelberg, Jeroen JG van Merrienboer
Pagina's: 416 - 423 - How do virtual teams collaborate in online learning tasks in a MOOC?(2018)
Auteurs: Geraldine Clarebout
Pagina's: 39 - 55 - The present in Flemish secondary history education, through the lens of written history exams(2015)
Auteurs: Karel Van Nieuwenhuyse, Kaat Wils, Geraldine Clarebout, Lieven Verschaffel
Pagina's: 433 - 452 - The present in Flemish secondary history education, through the lens of written history exams(2015)
Auteurs: Karel Van Nieuwenhuyse, Kaat Wils, Geraldine Clarebout, Lieven Verschaffel
Pagina's: 433 - 452