< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Geert Kelchtermans
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde, Beleid en administratie
Affiliaties
- Onderwijskunde (OE) (Onderzoekseenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 aug 2021 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden
Projecten
1 - 10 of 18
- Een discursief perspectief op onderwijsvernieuwingVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Analyse proefprojecten differentiatie in laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs.Vanaf1 sep 2020 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs
- De praktijk van verandering: reconstructie en realisatie van onderwijsvernieuwing in het DKO-muziekVanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De professionaliteit van lerarenopleiders in relatie tot mentoren en student-lerarenVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opleiding voor lerarenopleidersVanaf1 aug 2017 → 31 aug 2019Financiering: Departement Onderwijs
- De professionele ontwikkeling van beginnende leerkrachten: tijd en relaties in de inductiefaseVanaf1 sep 2016 → 29 mrt 2021Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Valorisatie van het project Review EindtermenVanaf1 jun 2016 → 30 jun 2016Financiering: Departement Onderwijs
- Inductie bij beginnende leraren: Professioneel ontwikkelen in netwerken.Vanaf1 jan 2015 → 31 dec 2018Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Constructieve FrictiesVanaf12 dec 2014 → 31 dec 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Binnenstebuiten: De rol van mentale representaties van leerkrachten in hun relaties met individuele leerlingenVanaf18 aug 2014 → 25 nov 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 155
- Understanding teachers’ experiences of classroom relationships(2022)
Auteurs: Jantine L. Spilt, Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 10 - Keeping educational research close to practice(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 1504 - 1511Aantal pagina's: 8 - Strengthening individual teacher-child relationships: An intervention study among student teachers in special education(2021)
Auteurs: Liedewij Borremans, Geert Kelchtermans, Jantine L. Spilt
Pagina's: 1 - 11 - Parent–teacher relationships in school micropolitics: Beginning teachers’ stories(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 461 - 473 - Unpacking the dynamics of collegial networks in relation to beginning teachers’ job attitudes(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 611 - 636Aantal pagina's: 26 - Coping with emotionally challenging expectations: Japanese beginning teachers and their relationships with students’ parents'(2021)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 423 - 437 - A conceptual model of teacher educator development: An agenda for future research and practice(2021)
Auteurs: Eline Vanassche, Geert Kelchtermans
Pagina's: 15 - 27 - De professionele ontwikkeling van beginnende leerkrachten: tijd en relaties in de inductiefase(2021)
Auteurs: Sarah Marent, Geert Kelchtermans
- Inside out: The role of teachers’ mental representations in relationships with individual students(2020)
Auteurs: Anne-Katrien Koenen, Jantine L. Spilt, Geert Kelchtermans
- Innovative practice as interpretative negotiation : A case-study on the kamishibai in Kindergarten(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 248 - 263