< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Geert Kelchtermans
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek
- Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde, Beleid en administratie
Affiliaties
- Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 aug 2011 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 aug 2011 → Heden
Projecten
1 - 10 of 18 results
- Een discursief perspectief op onderwijsvernieuwingVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Analyse proefprojecten differentiatie in laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs.Vanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- De praktijk van verandering: reconstructie en realisatie van onderwijsvernieuwing in het DKO-muziekVanaf1 sep 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De professionaliteit van lerarenopleiders in relatie tot mentoren en student-lerarenVanaf1 okt 2018 → 30 sep 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Opleiding voor lerarenopleidersVanaf1 aug 2017 → 31 aug 2019Financiering: Departement Onderwijs
- De professionele ontwikkeling van beginnende leerkrachten: tijd en relaties in de inductiefaseVanaf1 sep 2016 → 1 sep 2020Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Valorisatie van het project Review EindtermenVanaf1 jun 2016 → 30 jun 2016Financiering: Departement Onderwijs
- Inductie bij beginnende leraren: Professioneel ontwikkelen in netwerken.Vanaf1 jan 2015 → 31 dec 2018Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Constructieve FrictiesVanaf12 dec 2014 → 12 dec 2018Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Binnenstebuiten: De rol van mentale representaties van leerkrachten in hun relaties met individuele leerlingenVanaf18 aug 2014 → 25 nov 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 of 142 results
- Inside out: The role of teachers’ mental representations in relationships with individual students(2020)
Auteurs: Anne-Katrien Koenen, Jantine L. Spilt, Geert Kelchtermans
- Innovative practice as interpretative negotiation : A case-study on the kamishibai in Kindergarten(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 1 - 16 - Module 10. School als organisatie(2020)
Auteurs: Geert Kelchtermans, Jan Elen, Andy Thys
Pagina's: 381 - 415 - The networking teacher in action: A qualitative analysis of early career teachers' induction process(2020)
Auteurs: Virginie Marz, Geert Kelchtermans
Aantal pagina's: 15 - Transformational school leadership as a key factor for teachers’ job attitudes during their first year in the profession(2020)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 106 - 132Aantal pagina's: 27 - Gewoon een kamishibai?! Implementatiepraktijken als het resultaat van interpretatieve onderhandelingsprocessen(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Geert Kelchtermans
Pagina's: 24 - 41 - Eerherstel voor het leesseminarie. Naar een ‘slow pedagogy’ in professionalisering(2020)
Auteurs: Geert Kelchtermans
Pagina's: 43 - 50 - Praktijken van schoolbegeleiding: Een blik in de black box(2020)
Auteurs: Karen Vermeir, Kaat Mennens, Geert Kelchtermans
Pagina's: 5 - 15 - Unpacking the collegial network structure of beginning teachers' primary school teams. A mixed method social network study(2019)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde, Dominik E Froehlich, Martin Rehm, Bart C Rienties
Pagina's: 139 - 158 - As micropolíticas da indução de professores: Um estudo biográfico narrativo sobre a socialização dos professores.(2019)
Auteurs: Geert Kelchtermans, Katrijn Ballet, MA Flores
Pagina's: 103 - 144