< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Frank Boers
- Trefwoorden:Letteren, Kunstwetenschappen
- Disciplines:Natuurwetenschappen, Ingenieurswetenschappen en technologie
Affiliaties
- Toegepaste Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2015 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 30 sep 2010 - Centrum voor Linguistiek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 30 sep 2009 - Toegepaste Taalkunde (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 nov 2007 → 30 sep 2015 - Erasmushogeschool Brussel (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 nov 2007 → 30 sep 2013
Publicaties
1 - 10 van 30
- “Does the form of this word fit its meaning?”(2017)
Auteurs: Julie Deconinck, Frank Boers, June Eyckmans
Pagina's: 31-53 - An eye for words: Gauging the role of attention in L2 vocabulary acquisition by means of eye-tracking(2013)
Auteurs: Aline Godfroid, Frank Boers
Pagina's: 483-517 - Are alliterative word combinations comparatively easy to remember for adult learners?(2012)
Auteurs: Frank Boers, Seth Lindstromberg
Pagina's: 127-135 - Formulaic sequences and L2 oral proficiency: Does the type of target language influence the association?(2011)
Auteurs: Frank Boers
Pagina's: 321-343 - Helping learners engage with L2 words: The form-meaning fit.(2010)
Auteurs: Frank Boers, Suzanne Niemeier
Pagina's: 95-114 - Choosing motivated chunks for teaching(2010)
Auteurs: Frank Boers, Seth Lindstromberg
Pagina's: 239-256Aantal pagina's: 17 - A procedure for testing the Noticing Hypothesis in the context of vocabulary acquisition.(2010)
Auteurs: Aline Godfroid, Frank Boers
Pagina's: 169-197Aantal pagina's: 28 - Does chunking accelerate chunk-uptake?(2010)Series: Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics
Auteurs: Frank Boers
Pagina's: 99-117Aantal pagina's: 19 - Identifying idiomatic phrases in English: piece of cake or hard nut to crack?(2009)Series: Actas del XXI Simposio Internacional de Comunicación Social
Auteurs: Frank Boers
Pagina's: 550-552Aantal pagina's: 3 - Learners’ processing of novel words while reading: Eye movements and learning gains.(2009)
Auteurs: Aline Godfroid, Frank Boers
Pagina's: 3202-3203Aantal pagina's: 2