Onderzoeker
Esli Struys
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Letteren
- Disciplines:Psycholinguïstiek en neurolinguïstiek, Taalverwerving, Taaldidactiek, Cognitieve processen, Vertaal- en tolkwetenschappen, Klinische linguïstiek, Contactlinguïstiek, Sociolinguïstiek
Affiliaties
- Brussels Centrum voor Talenstudie (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf30 sep 2022 → Heden - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 nov 2019 → Heden - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - Brussels Instituut voor Toegepaste Taalkunde (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf6 nov 2014 → Heden - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → 30 sep 2016 - Toegepaste Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 2014 → 31 okt 2019 - Academisch Centrum voor Taalonderwijs (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf15 jan 2014 → 30 sep 2014 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2014 → 30 sep 2014 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2010 → 31 okt 2014 - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2010 → 31 okt 2019 - Centrum voor Linguistiek (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf31 dec 2009 → 30 dec 2014 - Lerarenopleiding (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 dec 2008 → 31 dec 2009 - Faculteit der Letteren en Wijsbegeerte (Faculteit)
Lid
Vanaf12 okt 2007 → 12 sep 2008
Projecten
1 - 3 of 3
- Wat je niet ziet, leer je niet: Een onderzoek naar de rol van saillantie in de initiële verwerking van morfologie in tweedetaalverwervingVanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- In het oog springend - Een onderzoek naar de relatie tussen saliantie, aandacht en bewustzijn in de verwerving van grammaticale morfologie in een tweede taal.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Tweetaligheid en het verouderingsproces: een focus op primaire progressieve afasieVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
Publicaties
1 - 10 van 47
- Shifting towards the institutional language? Predictors of parental institutional language exposure efforts(2022)
Auteurs: Ily Hollebeke, Orhan Agirdag, Esli Struys
Pagina's: 227-248 - CLIL (materials) for all?(2022)
Auteurs: Jill Surmont, Thomas Caira, Esli Struys, Elisabeth Meuleman
Pagina's: 46-66 - A Domain-General Monitoring Account of Bilingual Language Control in Recognition: The Role of Language Dominance and Bilingual Experience(2022)
Auteurs: Ruilin Wu, Esli Struys
- An empirical investigation of Spolsky’s framework applied to family language policy(2022)
Auteurs: Ily Hollebeke, Victoria Van Oss, Esli Struys, Piet Van Avermaet, Orhan Agirdag
Pagina's: 3228-3241 - Ecological validity and bilingual language control: voluntary language switching between sentences(2022)
Auteurs: Luz Maria Sanchez Ramirez, Esli Struys, Mathieu Declerck
Pagina's: 615-623 - An empirical validation study of Spolsky's language policy model(2022)
Auteurs: Victoria Van Oss, Piet Van Avermaet, Esli Struys, Wendelien Vantieghem
Pagina's: 77-95 - A Systematic Review of Transcranial Direct Current Stimulation in Primary Progressive Aphasia: Methodological Considerations(2021)
Auteurs: Silke Coemans, Esli Struys, Dorien Vandenborre, Ineke Wilssens, Sebastiaan Engelborghs, Philippe Paquier, Kyrana Tsapkini, Stefanie Keulen
- Language Dominance and Sociolinguistic Experience Are Related to Language Control and Domain-General Monitoring Control: An Investigation in Bilinguals Who Live in a Minority/Majority Sociolinguistic Setting(2021)
Auteurs: Ruilin Wu, Esli Struys
- Native Language Interference in English L2 Word Recognition and Word Integration Skills(2021)
Auteurs: Nazanin Biglari, Esli Struys
Pagina's: 1-11 - Can family language policy predict linguistic, socio-emotional and cognitive child and family outcomes? A systematic review(2020)
Auteurs: Ily Hollebeke, Esli Struys, Orhan Agirdag
Pagina's: 1-32