< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Dieneke Van de Sompel
- Trefwoorden:Advertising, Consumentengedrag, Persuasieve communicatie en marketing naar kinderen, non-profit communicatie, Duurzaamheid, Ouder-kind communicatie, Consumentensocialisatie
- Disciplines:Media- en communicatietheorie, Digitale media, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie, Consumentenpsychologie, Marktonderzoek, Consumentengedrag, Marketingcommunicatie, Communicatiemanagement, Reclame
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2019 → 31 aug 2021 - Vakgroep Communicatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2016 → Heden - Vakgroep Publieke Governance, Management en Financiën (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2013 → 30 sep 2014 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 dec 2007 → 25 sep 2016
Projecten
1 - 4 of 4
- Kinderen targeten, het gezin bereiken. Kan kindgerichte persuasieve retail communicatie kinderen en ouders overtuigen om voor suboptimale voeding te kiezen?Vanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Fair Play? Een Onderzoek naar Speler Attitudes, Aankoopgedrag en Ethiek in de Context van Microtransacties in Digitale GamesVanaf11 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Duurzaamheid vanaf de kindertijd. De effectiviteit van communicatiestrategieën gericht op kinderen en jongeren ter bevordering van duurzame en gezonde attitudes en gedragingenVanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- De sleutelrol van kinderen in duurzame voedingsconsumptie van gezinnen. Onderzoek naar de invloed van in-store marketinginterventies gericht naar kinderen op de kennis, attitudes en keuzes voor duurzame voeding van kinderen en hun ouders.Vanaf1 jan 2019 → 31 aug 2021Financiering: BOF - postdoctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 30
- Children’s hobbies as persuasive strategies : the role of literacy training in children’s responses to personalized ads(2024)
Auteurs: Laurien Desimpelaere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Pagina's: 70 - 85 - Helping mother earth : young children's responses to sustainability labels on food packaging(2022)
Auteurs: Marloes de Brabandere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Aantal pagina's: 1 - 'Do worry, act environmental' : how to stimulate children's pro-environmental behavioural intent through the use of anthropomorphism and goal framing theory(2022)
Auteurs: Hayley Pearce, Veroline Cauberghe, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Aantal pagina's: 1 - Children’s perceptions of fairness in a data disclosure context : the effect of a reward on the relationship between privacy literacy and disclosure behavior(2021)
Auteurs: Laurien Desimpelaere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
- Helping mother earth : young children's responses to sustainability labels on food packaging(2021)
Auteurs: Marloes de Brabandere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Aantal pagina's: 1 - Motivating children to become green kids : the role of victim framing, moral emotions, and responsibility on children’s pro-environmental behavioural intent(2021)
Auteurs: Hayley Pearce, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel, Veroline Cauberghe
Aantal pagina's: 1 - ChildrenU+2019s and parentsU+2019 perceptions of online commercial data practices : a qualitative study(2020)
Auteurs: Laurien Desimpelaere, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
Pagina's: 163 - 174 - Young energy savers : exploring the role of parents, peers, media and schools in saving energy among children in Belgium(2020)
Auteurs: Hayley Pearce, Liselot Hudders, Dieneke Van de Sompel
- #Sponsored! How the recognition of sponsoring on Instagram posts affects adolescents’ brand evaluations through source evaluations(2020)
Auteurs: Steffi De Jans, Dieneke Van de Sompel, Marijke De Veirman, Liselot Hudders
- 'Playing by the Book' : determinants of children's preference for replicating and originating play(2020)
Auteurs: Dieneke Van de Sompel, Iris Vermeir
Pagina's: 686 - 698