Onderzoeker
Anneleen Van Kerckhove
- Trefwoorden:gezonde voedingskeuzes, Retail omgevingen
- Disciplines:Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Consumentengedrag, Pricing, Product management, Marketingcommunicatie, Marketingmodellen, Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame, Gezondheidspromotie en -beleid
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf16 okt 2006 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 3 of 3
- BOF-ZAP-ambt in sociale en gezondheidswetenschappenVanaf1 okt 2018 → HedenFinanciering: BOF - ZAP BOF mandaten, BOF - tenure track
- De invloed van inbeelding op consumenten hun verlangen en appreciaties.Vanaf1 okt 2018 → 30 sep 2022Financiering: FWO mandaten, BOF - Andere acties
- De impact van normatieve cues op voedselconsumptieVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 42
- Products in disguise : communicating product benefits with surface mimicry(2023)
Auteurs: Anneleen Van Kerckhove, Caroline De Bondt, Maggie Geuens
Pagina's: 838 - 860 - The status signaling function of food waste(2023)
Auteurs: Evelynn Devos, Daphne Ribbers, Mario Pandelaere, Anneleen Van Kerckhove
- Triggering brand switching in online stores : the effectiveness of recommendations for private labels versus national brands(2023)
Auteurs: Barbara Kobuszewski Volles, Anneleen Van Kerckhove, Maggie Geuens
- Determinants of healthy and sustainable food choices in parents with a higher and lower socioeconomic status : a qualitative study(2022)
Auteurs: Marjolijn Vos, Benedicte Deforche, Anneleen Van Kerckhove, Nathalie Michels, Maartje Poelman, Maggie Geuens, Wendy Van Lippevelde
- Consumers believe that products work better for others(2022)
Auteurs: Evan Polman, Ignazio Ziano, Kaiyang Wu, Anneleen Van Kerckhove
Pagina's: 132 - 153 - The status signaling function of wasting food(2022)Volume: 50
Auteurs: Evelynn Devos, Daphne Ribbers, Mario Pandelaere, Anneleen Van Kerckhove, Haipeng Chen, Giana Eckhardt, Rebecca Hamilton
Pagina's: 174 - 175 - Does a single consumption imagery event increase food desire?(2022)
Auteurs: Evelynn Devos, Mario Pandelaere, Anneleen Van Kerckhove
- Can you feel the advertisement tonight? The effect of ASMR cues in video advertising on purchase intentions(2021)
Auteurs: Laura De Kerpel, Anneleen Van Kerckhove, Tina Tessitore
Aantal pagina's: 1 - Unpalatable food for thought : let marketing research guide effective public obesity interventions(2021)
Auteurs: Stephen S. Holden, Natalina Zlatevska, Joy Parkinson, Romain Cadario, Chris Dubelaar, Jing Lei, Elizabeth Moore, Nada Sayarh, Anneleen Van Kerckhove, Carolina Werle
- Offering brand switching in online stores : the effectiveness of recommendations for private labels vs. national brands(2021)
Auteurs: Barbara Kobuszewski Volles, Anneleen Van Kerckhove, Maggie Geuens
Aantal pagina's: 1