< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Alexandra Vereeck
- Trefwoorden:klassieke talen, cognitieve transfer, Vlaams secundair onderwijs
- Disciplines:Taaldidactiek, Psycholinguïstiek en neurolinguïstiek, Leren en gedrag, Taalverwerving
Affiliaties
- Vakgroep Experimentele Psychologie (Departement)
Lid
Vanaf5 mrt 2024 → Heden - Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf21 jun 2023 → Heden - Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 nov 2020 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Non scholae sed vitae? Een empirische studie naar de cognitieve transfer effecten van het studeren van klassieke talen in het Vlaams secundair onderwijsVanaf1 nov 2020 → HedenFinanciering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 13
- Non scholae sed vitae? Klassieke talen en cognitieve transfer(2023)
Auteurs: Alexandra Vereeck
Pagina's: 146 - 156 - How does studying Latin in secondary education predict study achievement in academic higher education?(2023)
Auteurs: Cathy Hauspie, Stijn Schelfhout, Nicolas Dirix, Lot Fonteyne, Marc Janse, Arnaud Szmalec, Alexandra Vereeck, Wouter Duyck
Pagina's: 362 - 362 - Why Plato needs psychology : proposal for a theoretical framework underpinning research on the cognitive transfer effects of studying classical languages(2023)
Auteurs: Alexandra Vereeck, Marc Janse, Katja De Herdt, Arnaud Szmalec, Cathy Hauspie, Wouter Duyck
Pagina's: 121 - 130 - Validation of the International Cognitive Ability Resource for children(2023)
Auteurs: Merel Dutry, Alexandra Vereeck, Wouter Duyck, Mark Janse, Katja De Herdt, Nicolas Dirix
Aantal pagina's: 1 - Does studying Latin make you smarter?(2023)
Auteurs: Alexandra Vereeck
Aantal pagina's: 1 - A debate in need of data : report of an empirical study on the cognitive transfer effects of studying classical languages(2022)Volume: 31
Auteurs: Alexandra Vereeck, Marc Janse, Katja De Herdt, Arnaud Szmalec, Cathy Hauspie, Wouter Duyck, Mojca Juriševič
Pagina's: 406 - 406 - Wiskunde in het secundair, dat slaat eigenlijk nergens op(2022)
Auteurs: Alexandra Vereeck
Pagina's: 8 - 10 - Evaluation of the cognitive impact of Flemish CL programmes through electronic pupil assessment(2022)
Auteurs: Alexandra Vereeck, Marc Janse, Katja De Herdt, Arnaud Szmalec, Wouter Duyck
Aantal pagina's: 1 - Evaluation of the cognitive impact of Flemish classical language programmes through electronic pupil assessment(2022)
Auteurs: Alexandra Vereeck
Pagina's: 35 - 36 - Why study classical languages? Updated portrait of a study option under pressure in light of empirical data on pupil characteristics(2022)
Auteurs: Alexandra Vereeck, Marc Janse, Katja De Herdt, Arnaud Szmalec, Wouter Duyck
Aantal pagina's: 1